Technologie » AGD - RTV
Samsung liderem rynku telewizorów
Dane zebrane przez analityków serwisu potwierdzają tezę, którą postawili już między innymi specjaliści Rzeczpospolitej i Pulsu Biznesu. Zainteresowanie kupnem telewizora rosło już w 2011 roku i będzie się jeszcze wzmagać przed czerwcowymi mistrzostwami. 1/3 ze 100 najchętniej oglądanych ofert porównywarki to właśnie telewizory, a modele firmy Samsung zdobyły na tej liście aż 18 miejsc. Użytkownicy Okazje.info do wiodących marek zaliczyli również LG, Sony i Toshibę. Ulubione odbiorniki Polaków to Samsung LE32C450, Sony Bravia KDL-40EX710, Samsung UE40D6500 i Panasonic TX-P42U30E.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Korzystający z serwisu mają sprecyzowane gusta nie tylko w kwestii producenta – zdecydowanie największym powodzeniem cieszą się ekrany typu LCD. Ich dominacja (40,96% wszystkich odfiltrowań w kategorii Telewizory) daje się zauważyć nawet mimo rosnącego zainteresowania modelami 3D. Z roku na rok spada tez popularność telewizorów plazmowych.
- Technologia LCD zapewnia bogaty wybór modeli o różnych parametrach, a odbiorniki dobre dla przeciętnego użytkownika można mieć w bardzo korzystnych cenach – mówi Michał Delekta, opiekun działu RTV w Okazje.info. - Ekrany LED, mimo nieco lepszych parametrów przyciągają uwagę kupujących w mniejszym stopniu – oglądało je niemal 25 % wszystkich przeglądających kategorię Telewizory. Jest to jednak technologia stosunkowo nowa na polskim rynku i część konsumentów może jej dobrze nie znać. Zwłaszcza, że kuszą ich teraz odbiorniki trójwymiarowe. – dodaje specjalista porównywarki.
Dane Okazje.info jednoznacznie wskazują na rosnącą popularność telewizorów 3D. Choć kategoria dostępna jest na serwisie od marca, w 2011 roku zajęła 9 miejsce wśród wszystkich wyświetlanych w porównywarce. Powodem są nie tylko coraz niższe ceny – odbiornik 3D można mieć już za 2,5 tys. zł – ale też rosnący wybór modeli. Dane firmy DisplaySearch wskazywały, że rynek światowy w roku 2011 wzbogacił się łącznie o 21, 5 mln telewizorów 3D, a w trzecim kwartale ich udział wśród innych technologii przekroczy 20%. Na podstawie badań Okazje.info można przewidzieć podobny scenariusz również dla Polski. O innych rynkowych trendach i tym, jak Polacy wybierają telewizory można dowiedzieć się z całości raportu Preferencje zakupowe w kategorii Telewizory. >>zobacz raport
-----------------------------------------------------------
Pobierz raport: http://www.okazje.info.pl/Preferencje-zakupowe-w-kategorii-Telewizory-raport-Okazje.info-2012.pdf
Porównywarka cen Okazje.info http://www.okazje.info
Kontakt: Aleksandra Lisiecka – a.lisiecka@okazje.info.pl
Okazje.info to piąty pod względem zasięgu serwis e-commerce w Polsce* i zarazem najszybciej rozwijająca się porównywarka cen. Miesięcznie serwis odwiedza ponad 4,5 miliona użytkowników, przeglądając oferty z 2000 kategorii produktowych.
Z usług Okazje.info korzysta ponad 1800 sklepów internetowych i marketów, prezentujących swoje oferty, gazetki reklamowe i akcje specjalne. Elastyczne warunki współpracy i szeroka oferta usług promocyjnych (pozycjonowanie ofert, akcje specjalne, display) gwarantują dotarcie do wybranych grup klientów i wysoką efektywność działań marketingowych .
* Megapanel, sierpień 2011
Komentarze (0)