Motoryzacja » Samochody
Światowe premiery: 911 GT3 i Cayenne Diesel
Zobacz więcej zdjęć » |
Symbolizują one równocześnie punkt ciężkości w ofercie modelowej Porsche oraz kierunek rozwoju związany z tradycją i patrzący w przyszłość - sportowy charakter i ekonomiczność.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nowe Porsche 911 GT3 jest jeszcze silniejsze, szybsze i precyzyjniejsze od swojego poprzednika. Przede wszystkim rozwinięte zostały jego dwie najważniejsze właściwości - osiągi i dynamika jazdy. Sześciocylindrowy silnik ma teraz moc 435 KM (320 kW), o 20 KM więcej niż poprzednik. Także osiągi mają lepsze wartości: od 0 do 100 km/h nowe GT3 przyspiesza w 4,1 s., jego prędkość maksymalna wynosi 312 km/h.
Szczegółowe modyfikacje aerodynamiczne zmieniły zachowanie GT3 na drodze i sprawiły, że siła docisku wzrosła ponad dwukrotnie w stosunku do poprzednika. Po raz pierwszy model ten dysponuje wyjątkowo sportowo zestrojonym, stopniowo wyłączanym systemem Porsche Stability Management (PSM).
Drugą nowością prezentowaną przez Porsche w Genewie jest model Cayenne Diesel. Połączenie sportowego, wielofunkcyjnego samochodu terenowego Porsche z ekonomicznym napędem gwarantującym wysoki moment obrotowy sprawdzi się przede wszystkim w samochodach przeznaczonych do pokonywania długich tras lub ciągnięcia przyczepy. Nie można zapomnieć o doskonałych właściwościach dotyczących dynamiki jazdy, bezpieczeństwa i umiejętności terenowych, za które Cayenne chwalony jest na całym świecie. Z zewnątrz nowy model wygląda jak Cayenne z silnikiem benzynowym V6 i podobnie jak on ma napis Cayenne na klapie tylnej.
Silnik V6, o wysokiej kulturze pracy, uzyskuje z trzech litrów pojemności moc 240 KM (176 kW), która pozwala rozpędzić samochód do 214 km/h. Godny uwagi jest moment obrotowy osiągający już przy 2000 obr/min. najwyższą wartość 550 Nm. Nowy Cayenne wyposażony seryjnie w przekładnie Tiptronic S, ma także bardzo dobre przyspieszenie: od zera do 100km/h rozpędza się w 8,3 s.. Jednakże jego największą zaletą jest niskie zużycie paliwa: na 100 km Cayenne Diesel potrzebuje średnio 9,3 litra paliwa, a dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 100 litrów może pokonać bez tankowania nawet 1000 km.
Cayenne Diesel oferowany jest tylko z sześciostopniową automatyczną przekładnią Porsche - Tiptronic S. Montowany seryjnie w modelu Cayenne system Porsche Stability Management (PSM) został dostosowany do charakterystyki pracy silnika wysokoprężnego. O idealne właściwości jezdne na drodze i w terenie dba inteligentny system Porsche Traction Management (PTM), który w zależności od sytuacji rozdziela napęd na tylne i przednie koła.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)