Motoryzacja » Samochody
Technologia Start-Stop Boscha w modelu Kia cee’d ISG
Zobacz więcej zdjęć » |
Produkcja nowego modelu Kia ruszy na początku 2009 roku. Bosch dostarcza do niego także rozruszniki, sterowniki silnika oraz czujniki położenia wału korbowego.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Technologia Start-Stop pozwala w niedrogi sposób obniżyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. W samochodzie zatrzymującym się, np. na czerwonym świetle system automatycznie wyłącza silnik, a następnie uruchamia go, gdy tylko kierowca będzie chciał ruszyć i naciśnie pedał sprzęgła. Największe oszczędności rozwiązanie Start-Stop daje przy poruszaniu się po mieście - testy przeprowadzone przez koncern Kia wykazują, że mogą one sięgać nawet 15 proc.
Przy projektowaniu systemu Start-Stop dla modelu KIA cee'd ISG inżynierowie Boscha wyraźnie zwiększyli liczbę możliwych rozruchów, a tym samym wydłużyli żywotność układu w porównaniu do konwencjonalnych rozruszników. Mocniejszy silnik elektryczny oraz cichsza i ulepszona mechanika jednotorowa gwarantują niezawodny i szybki start silnika. Mimo rozszerzenia funkcji rozrusznik zachował kompaktową konstrukcję i można go bardzo łatwo zintegrować w pojeździe. Sterownik (także skonstruowany przez firmę Bosch) zawiera oprogramowanie, które analizuje wszystkie wymagane dane czujników oraz steruje procesem wyłączania i włączania silnika. Koncern dostarcza do nowego modelu KIA również czujniki położenia wału korbowego, które informują system o dokładnej pozycji wału napędowego.
W systemach Start-Stop produkcji Bosch kryją się kompetencje z zakresu techniki rozruchowej, układów napędowych oraz dystrybucji energii. W przeciwieństwie do innych technologii, rozwiązanie Boscha jest przystosowane także do rozruchu zimnego silnika Diesla. Bosch ma w swojej ofercie niemal wszystkie komponenty do tych systemów: specjalnie przystosowane rozruszniki, oprogramowanie sterujące, czujniki położenia wału korbowego, czujniki akumulatora oraz wydajne alternatory.
Bosch oferuje systemy typu Start-Stop od 2007 roku. Do połowy 2008 roku wyposażono w nie już pół miliona samochodów marki BMW i Mini. Eksperci Boscha szacują, że do roku 2012 co drugi nowy samochód w Europie będzie wyposażony w ten ekologiczny i ekonomiczny system. Oprócz koncernu Kia, trzech kolejnych producentów samochodów przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji aut z seryjnie montowanym systemem Start-Stop firmy Bosch. Ma to nastąpić w ciągu najbliższych miesięcy.
Grupa Bosch jest wiodącym w świecie producentem techniki motoryzacyjnej i przemysłowej, dóbr użytkowych oraz technicznego wyposażenia budynków.Obroty przedsiębiorstwa, zatrudniającego 271 tys. pracowników, wyniosły w 2007 roku 46,3 mld euro. Na grupę Bosch składa się spółka Robert Bosch GmbH oraz około 300 spółek zależnych i regionalnych w ponad 50 krajach świata. Ta światowa sieć rozwojowa, produkcyjna i dystrybucyjna jest podstawą do dalszego rozwoju. Każdego roku Bosch przeznacza ponad 3 miliardy euro na działalność badawczo-rozwojową i zgłasza do patentu ponad 3 tys. innowacji. Przedsiębiorstwo zostało założone w Stuttgarcie w 1886 roku jako "Warsztat mechaniki precyzyjnej i elektrotechniki" przez Roberta Boscha (1861-1942).
Społeczno-prawna struktura grupy Bosch zapewnia jej finansową niezależność i rynkową samodzielność. Umożliwia to przedsiębiorstwu inwestowanie w znaczące projekty, które zagwarantują mu przyszłość, a jednocześnie pozwala spełniać misję społeczną zgodną z przekonaniami założyciela firmy. 92% udziałów w spółce Robert Bosch GmbH należy do Fundacji im. Roberta Boscha. Funkcje rynkowe udziałowca wypełnia instytucja powiernicza Bosch Industrietreuhand KG. Pozostałe udziały należą do rodziny Bosch i firmy Robert Bosch GmbH.
Działalność grupy Bosch w Polsce obejmuje sprzedaż części samochodowych i urządzeń diagnostycznych, sprzętu car multimedia Blaupunkt, elektronarzędzi Bosch, Skil i Dremel, urządzeń grzewczych oferowanych pod markami Junkers i Buderus, systemów zabezpieczeń i sprzętu z zakresu napędów i sterowań (Bosch-Rexroth). Ponadto w Polsce odbywa się produkcja systemów hamulcowych Bosch (w Mirkowie koło Wrocławia), a także sprzedaż i produkcja (w Łodzi) sprzętu AGD w ramach spółki Bosch-Siemens Sprzęt Gospodarstwa Domowego (udział Boscha 50%).
Więcej informacji: www.bosch.com, www.bosch.pl
Komentarze (0)