Zdrowie » Medycyna
W trosce o zdrowe dziąsła
Zobacz więcej zdjęć » |
Ideą powstania Narodowego Programu Walki z Chorobami Dziąseł była niska świadomość społeczna na temat skutków chorób dziąseł. Wypadający ząb jest ostatnim stadium choroby, która może mieć dużo poważniejsze skutki dla organizmu. Może powodować choroby związane z układem krążenia, oddechowym, cukrzycę, a nawet wywołać przedwczesny poród. O ile wśród społeczeństwa polskiego jest w miarę duża świadomość dotycząca chorób zębów i próchnicy, o tyle problemy dziąseł są lekceważone i pomijane.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Inicjatorem powstania Narodowego Programu Walki z Chorobami Dziąseł była firma Natur Produkt Zdrovit Sp. z o.o. dystrybutor pasty do zębów marki Lacalut, która chroni przed krwawieniem dziąseł i próchnicą. Nazwa Programu nawiązywała do problematyki oraz zasięgu działań, którym zostały objęte wszystkie apteki w całej Polsce.
Od strony medycznej nad treścią merytoryczną kampanii czuwał periodontolog dr hab. Tomasz Konopka. Pod jego okiem zostały opracowane materiały do advertoriali, informacji prasowych, a także Poradnik Zdrowych Zębów i Dziąseł. Z kolei w trakcie trwania kampanii do dyspozycji mediów był dr Paweł Fudali, lekarz stomatolog z Kliniki Supradent. Narodowy Program Walki z Chorobami Dziąseł dla mediów został zainicjowany 9 września podczas spotkania prasowego w warszawskim oddziale Polskiego Towarzystwa Farmaceutycznego. W spotkaniu uczestniczył dr Paweł Fudali, a także aktorka Grażyna Wolszczak, która została ambasadorem akcji. Spotkanie poprowadziła dziennikarka Marta Kielczyk. W trakcie spotkania zaprezentowano ideę Programu, dane dotyczące chorób dziąseł, ich negatywnych skutków, a także sposoby walki. Jednym z założeń programu były Dni walki z chorobami dziąseł, w czasie których od 20 do 30 października we wszystkich aptekach w całej Polsce można było otrzymać bezpłatny Poradnik Zdrowych Zębów i Dziąseł wraz z próbką pasty na krwawiące dziąsła marki Lacalut. Do aptek dostarczono 1,5 mln Poradników.
Na potrzeby akcji przygotowano również stronę internetową www.chorobydziasel.com, na której można znaleźć informacje na temat samego Programu oraz problematyki chorób dziąseł.Patronem medialnym Narodowego Programu Walki z Chorobami Dziąseł były: Oliwia, Zdrowie, wp.pl, jamaustna.pl i Radio Vox FM. Akcja była wsparta kampanią reklamową w prasie oraz radiu. Były to głównie media skierowane do kobiet, które najczęściej troszczą się o zdrowie całej rodziny. Advertoriale ukazały się w październiku w: Oliwii, Samym Zdrowiu, Poradniku Domowym, Dobrych Radach, Pani Domu, Kobiecie i Życiu, Przyjaciółce, Wysokich Obcasach, Gościu Niedzielnym, Angorze oraz dodatku Zdrowie w Gazecie Wyborczej. W trakcie trwania Dni walki z chorobami dziąseł trwała również kampania w radiu ZET. Głosu do nagrania spotu użyczyła ambasador Programu Grażyna Wolszczak. Spot zachęcał do odwiedzenia aptek oraz odebrania Poradnika Zdrowych Zębów i Dziąseł. Za zakup mediów odpowiadał Equinox, za kreację Natur Produkt Zdrovit Sp. z o.o. W ramach Narodowego Programu Walki z Chorobami Dziąseł równolegle do działań reklamowych była prowadzona kampania PR za którą odpowiadała agencja Testa Communications. Cała akcja zakończyła się 30 października.
Nadesłał:
Tyskacz
|
Komentarze (0)