Motoryzacja » Samochody
Warsztaty samochodowe najeżdżają internet
Zobacz więcej zdjęć » |
Według danych GUS, w Polsce mamy ponad 20 milionów samochodów. Nie dziwi więc fakt, że zapotrzebowanie na wszelkiego rodzaju usługi motoryzacyjne jest bardzo duże - Najwyższa Izba Kontroli wskazuje liczbę zarejestrowanych stacji kontroli pojazdów na ponad 3,5 tysiąca. Ludzie przy wyborze warsztatu samochodowego kierują się, zazwyczaj, jego położeniem, ceną i jakością usług oraz opinią znajomych. Ogłoszenia motoryzacyjne znaleźć można również w codziennej prasie, czy w telegazecie. Rozwiązania te odchodzą powoli do przeszłości, ponieważ ich wiarygodność i przystępność są bardzo ograniczone.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Tymczasem, w internecie pojawia się coraz więcej serwisów zajmujących się publikacją ogłoszeń motoryzacyjnych. W katalogu portalu Onet.pl można znaleźć ich ponad 6 tysięcy, a portal Wp.pl posiada ich niemal 7 tysięcy. Można znaleźć na nich oferty, między innymi, przeglądów samochodów, handlu częściami zamiennymi i oryginalnymi, tuningu, złomowania pojazdów, usług blacharskich, lakierniczych, myjni samochodowych i wiele więcej. Praktycznie każda działalność związana z branżą motoryzacyjną reklamowana jest obecnie w sieci.
Internet jest potężnym narzędziem, dzięki któremu można zaprezentować szerszym gremiom świadczone przez siebie usługi. Ogromna ilość stron internetowych z ogłoszeniami oraz ich, często, kiepska jakość nie są specjalnie pomocne dla szukających czegoś dla siebie kierowców. Warto zapoznać się z serwisami, które wyspecjalizowały się w publikacji ogłoszeń motoryzacyjnych.
-Strony internetowe z ogłoszeniami dają znacznie więcej możliwości niż tradycyjne media, w których można je znaleźć, czy nawet strony poszczególnych firm z branży. Ogłoszenie nie ogranicza się już do podania adresu, nazwy serwisu i numeru kontaktowego. Można wyszukać usług dla konkretnej marki, modelu, rocznika samochodu w odpowiedniej lokalizacji i cenie. Kierowca ma wreszcie dostępne wszystkie dane, które może porównać, dzięki czemu zaoszczędzi nie tylko pieniądze, ale i czas – komentuje Marek Biela, założyciel portalu z ogłoszeniami motoryzacyjnymi, Autosluga.pl.
Stereotyp mechanika, znany z czasów PRL, praktycznie całkowicie już zanikł. Warunkiem przetrwania na rynku jest zdobycie i utrzymanie przy sobie klientów, o których przedsiębiorcy w branży motoryzacyjnej muszą starać się podobnie jak przedstawiciele innych branż. Wyjście warsztatów samochodowych z promocją do Internetu korzystne jest nie tylko dla nich samych, ale również dla klientów. Z większym i łatwiejszym wyborem wiąże się również oszczędność czasu i pieniędzy. Duża dostępność informacji wymusza także na właścicielach warsztatów samochodowych podnoszenie standardów pracy i obsługi Klienta.
Nadesłał:
katal
|
Komentarze (0)