Motoryzacja » Samochody
Widzenie peryferyjne
Zobacz więcej zdjęć » |
W związku z tym, Volkswagen pracuje nad wprowadzeniem w życie koncepcji HMI, która będzie obsługiwała jednocześnie kilka systemów wspomagających kierowcę, a przy tym wykorzystywała jego widzenie peryferyjne, nie obciążając go niepotrzebnie zbyt dużą ilością informacji.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
System będzie wykorzystywał tzw. „nieostry zakres" widzenia. Pewne jest, że człowiek widzi ostro tylko w ograniczonym zakresie i tylko w nim może rejestrować szczegółowo informacje (tekst, obrazy). Poza centralnym polem widzenia, człowiek rejestruje obrazy jako „nieostre". Jednak w tym peryferyjnym polu, także pobierane są informacje (ruch). Komunikaty z „nieostrego" obszaru są niezbędne, by móc bezpiecznie prowadzić pojazd. Właśnie do tego obszaru odwołują się prowadzone przez koncern badania.
Przy użyciu projekcji na przedniej szybie, w peryferyjnym polu widzenia kierowcy nowy interfejs HMI będzie przekazywał informacje o aktualnym stanie jazdy i sygnalizował niezbędne działania korekcyjne, konieczne do zachowania właściwego pasa ruchu lub odległości od jadącego z przodu pojazdu. Wszystko to będzie następowało w sposób, który nie wymaga od kierowcy skupienia uwagi na wyświetlanych informacjach.
Komentarze (0)