Technologie » Internet
Wycena domen internetowych
Zobacz więcej zdjęć » |
Coraz większe jest też zainteresowanie usługami wyceny domen. Wśród zgłaszanych do wyceny adresów, blisko 80 procent to domeny polskie. Drugą grupę stanowią domeny globalne (.com, .net), a trzecią domeny .eu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Ostrożne szacunki ekspertów z serwisu Domeny.pl wskazują, że nawet ponad 30 procent rejestrowanych domen będzie skierowanych na rynek wtórny. - Dobrym przykładem są adresy związane z Euro2012. Były osoby, które rejestrowały po kilkadziesiąt sztuk. Kilka tygodni później przychodziły do naszej firmy zapytania w sprawie wyceny takich domen – mówi Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl, zajmującego się m.in. wyceną domen internetowych.
Wycena domeny internetowej ma pokazać jej właścicielowi (lub potencjalnemu nabywcy) szeroko pojęty potencjał adresu www. Usługa taka (zwykle płatna) ma dostarczyć kompleksowej informacji o wartości finansowej i marketingowej domeny, uwzględniając także szereg dodatkowych czynników, np.: status domeny w wyszukiwarkach internetowych, analizę językową, potencjał globalny, status podobnych domen, analizę długości domeny, łatwość zapamiętania, oraz sytuację prawną. Kwoty, które pojawiają się w wycenie są pewnym punktem wyjścia do negocjacji handlowych.
- Profesjonalna wycena nie jest robiona od ręki. Trwa kilka dni. Powstaje stosunkowo obszerny dokument, który zawiera opis powyższych czynników z komentarzem. Taki dokument potrafi często zaskoczyć właścicieli domen – przekonuje Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl. - Wyceny domen zaczynają od niedawna nabierać nowego znaczenia. Coraz częściej proszą o nie firmy, które wartość posiadanej domeny chcą włączać do ogólnej wartości firmy - dodaje.
Komentarze (0)