Kultura » Kultura
Powstał największy mural w Polsce!
Zobacz więcej zdjęć » |
Warszawski mural to główna atrakcja drugiej polskiej edycji Dulux Let’s Colour – akcji społecznej, która ma na celu zaangażowanie mieszkańców polskich miast do odmieniania szarej przestrzeni miejskiej.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Sztuka wychodzi na ulice
Do tej pory mówiło się, że to Berlin jest stolicą street artu. Mural w Warszawie, który powstał w ramach akcji Dulux Let’s Colour, to najlepszy dowód na to, że także inne europejskie miasta dołączają do grona miejsc, gdzie sztuka wyszła na ulicę – wolna od reguł, szczera i prosto z serca. Twórczości w rozmiarze XXL błyskawicznie ewoluuje i staje się nie tylko elementem miejskiego krajobrazu, ale też wizytówką miejsca, w którym powstaje. Idąc za tym globalnym trendem, marka Dulux stworzyła inicjatywę społeczną, która łączy odmienianie szarej przestrzeni publicznej i zaangażowanie lokalnych społeczności. Zdając sobie sprawę z potencjału jaki mają polskie miasta i ich mieszkańcy, marka Dulux postanowiła dostarczyć niezbędne narzędzia – w tym przypadku farby, które pozwoliły przeprowadzić kolorową rewolucję. Tysiące wolontariuszy przyłączyło się do wspólnej akcji i w tym roku dzięki ich zaangażowaniu udało się odmienić trzy polskie miasta. Ambasadorem projektu został „Swanski” – znany artysta street artowy, który działa w obszarze grafiki, designu oraz animacji. Najbardziej spektakularna metamorfoza, która została przeprowadzona w ramach drugiej edycji Dulux Let’s Colour, miała miejsce w Warszawie – powstał tam największy mural w Polsce. – Realizacja muralu to spektakularne i niespotykane do tej pory wydarzenie, na skalę całego kraju. Jego wielkość, rozmach z jakim powstał, kolory, a także współpraca ze „Swanskim” sprawiają, że akcja Dulux Let’s Colour zyskuje nowy wymiar, a miasto – niepowtarzalny przykład sztuki w przestrzeni publicznej – mówi Piotr Cywiński, przedstawiciel marki Dulux.
Największy mural w Polsce
2 tysiące metrów kwadratowych to nie lada wyzwanie dla artysty. Zwłaszcza, kiedy płótnem malarskim jest 9-pietrowy parking naziemny. Ten za hotelem Novotel był i jest miejscem charakterystycznym. Wcześniej dlatego, że był mocno zaniedbany i straszył mieszkańców Warszawy, teraz, ponieważ zamienił się w największy mural w Polsce. 10 dni pracy i malowania nie poszło na marne – spektakularna realizacja, której autorem jest „Swanski”, ma szansę stać się street artową wizytówką stolicy. „Swanski” jest opiekunem artystycznym projektu i twórcą gąszczu, który oplótł warszawski parking. – Mural symbolizuje przenikanie się wszystkiego nawzajem w naturze i jest utrzymany w charakterystycznym dla mnie stylu. Metaforyczny „Gąszcz” jest niezależny, samowystarczalny, jest zarówno początkiem, jak i końcem. Kolory podzielone na grupy symbolizują podstawowe siły natury. Marka Dulux wprowadza radość i dobrą energię do przestrzeni publicznej oraz daje możliwość młodym twórcom realizacji swoich pasji na wielką skalę. Dlatego cieszę się, że mogę wziąć udział w tym przedsięwzięciu – mówi Paweł „Swanski” Kozłowski. Powstanie muralu to wydarzenie bez precedensu, które pokazuje, że polska sztuka uliczna stoi na najwyższym światowym poziomie, a Warszawa stała się miejscem wartym oznaczenia na streetartowej mapie Polski.
Więcej informacji na:
www.duluxletscolour.pl
http://www.facebook.com/DuluxLetsColourPolska
http://www.youtube.com/DuluxLetsColourPolska
http://www.flickr.com/dulux_lets_colour_polska
Więcej informacji udzielają:
Euro RSCG Sensors
Aleksandra Dziubanii-Kwestorowska
aleksandra.dziubanii@eurorscg.pl
Akzo Nobel Decorative Paints
Piotr Cywiński
piotr.cywinski@akzonobel.com
+ 48 508 012 180 +48 609 031 342
Dulux Let’s Colour
Let’s Colour jest globalną inicjatywą marki Dulux, której celem jest przekształcanie szarych przestrzeni w bardziej kolorowe oraz zachęcanie ludzi do wspólnego odmieniania rzeczywistości, w której żyją, za pomocą koloru. Akcja jest realizowana we współpracy z mieszkańcami polskich miast i artystami – w pierwszej edycji projekt przygotował Trust, w tym roku – Swanski. Dulux Let’s Colour powstał z myślą o mieszkańcach, którym nie jest obojętne, jak wygląda ich otoczenie, w którym na co dzień funkcjonują. Marka chce stworzyć światowy ruch Let’s Colour, do którego może przyłączyć się każdy. Do tej pory malowaliśmy m.in. w Anglii, Francji, Brazylii, Turcji, Indiach, RPA, a rok temu, do tego grona dołączyła Polska.
Nadesłał:
an_01
|
Komentarze (0)