Kobieta, zdrowie, uroda » Dziecko

Warszawskie przedszkole jeszcze bardziej zielone

Warszawskie przedszkole jeszcze bardziej zielone
Zobacz więcej zdjęć »
Dzięki połączonym siłom dzieci i wolontariuszy z firmy deweloperskiej Develia, teren Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 291 im. prof. Zofii Falkowskiej przy ul. Siennickiej wzbogacił się o kilkadziesiąt drzew i krzewów.

Jak wynika z badań szwajcarskich naukowców opublikowanych w czasopiśmie „Science”, możemy ograniczyć skutki zmian klimatu poprzez zasadzenie miliarda drzew. Akcja na tak wielką skalę pomoże w neutralizowaniu ogromnych ilości dwutlenku węgla - w ciągu kilkudziesięciu lat nasadzenia będą w stanie zaabsorbować z naszej atmosfery niemal 750 miliardów ton tego zatrzymującego ciepło gazu. Liczba ta odpowiada ilości CO2 wyemitowanego przez ludzkość w ciągu ostatniego ćwierćwiecza.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Ogólnopolska firma deweloperska Develia chce być częścią tej zmiany, sadząc na terenach szkół i przedszkoli w największych miastach Polski drzewa i krzewy. Po udanych akcjach nasadzeń we Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku i Katowicach przyszła kolej na Warszawę. Ogród praskiego przedszkola nr 291 wzbogacił się o blisko 40 drzew i krzewów, w tym m.in. miłorzęby, jabłonie, wierzby białe, jaśminowce oraz forsycje, trzmieliny i kaliny. W pracach ogrodniczych pracownikom Develii towarzyszyli podopieczni placówki, którzy wzięli również udział w specjalnych warsztatach edukacyjno-florystycznych, zorganizowanych przez ekspertów z Fundacji Dotlenieni.org. Naukowcy opowiedzieli najmłodszym, dlaczego sadzenie drzew i dbanie o środowisko jest takie ważne, jak działa fotosynteza i co mogą oznaczać dla nas zmiany klimatyczne. Następnie zespoły złożone z wolontariuszy Develii oraz przedszkolaków tworzyły kokedamy – wywodzące się z Japonii, oryginalne dekoracje roślinne. Ta tradycyjna sztuka sadzenia roślin w kuli ziemi i mchu, bez użycia doniczki, wywodzi się z ikebany i bonsai. Naturalne ozdoby w duchu „zero waste”, które podczas spotkania stworzyli uczniowie, posłużą im do ozdobienia szkolnych sal i własnych domów.

– W czasach kryzysu klimatycznego troska o środowisko nie jest wyborem, lecz obowiązkiem. Dlatego w realizowanych przez nas inwestycjach wdrażamy rozwiązania mające pozytywny wpływ na klimat i otoczenie, takie jak instalacje fotowoltaiczne, infrastruktura rowerowa, ogrody deszczowe czy tężnie solankowe dla mieszkańców. Zdajemy sobie sprawę jak długofalowy jest wspólny cel, który zamierzamy osiągnąć. Dlatego też, wraz z fundacją Dotlenieni.org, prowadzimy działania edukacyjne. Promowanie odpowiednich postaw i kształtowanie dobrych nawyków wśród najmłodszych jest fundamentem do budowy świadomego ekologicznie społeczeństwa. podkreśliła Dominika Majewska, Marketing Manager z firmy Develia S.A., organizatora akcji. 


Każde drzewo jest potężnym filtrem powietrza - pochłania rocznie około 6-7 kg CO2. Jeden hektar lasu w ciągu 24 godzin wytwarza z kolei około 700 kilogramów tlenu. Zaspokaja to dobowe zapotrzebowanie dla 2500 osób. Tereny zielone pełnią też funkcję ochronną. W upalne dni ochładzają powietrze atmosferyczne, zapewniając komfortowe warunki osobom przebywającym w ich otoczeniu. To szczególnie ważne dla dzieci, które w okresie wiosenno-letnim dużo czasu spędzają na świeżym powietrzu.

Develia, która w ubiegłym roku obchodziła 15-lecie działalności, to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 41 osiedli, składających się w sumie ze 119 etapów inwestycyjnych – to ponad 16,5 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 860 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości.

 

O DEVELII 

Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2022 r. firma wypracowała 1067,9 mln zł przychodu ze sprzedaży i 231,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto.

Kontakt dla mediów:

Mariusz Skowronek, Tauber Promotion 698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

mskala@tauber.com.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »