Społeczeństwo » Społeczeństwo
YOUTH OPENS THE SPACE – młodzi aktywiści otwierają przestrzeń dla debaty o zrównoważonym rozwoju
Zobacz więcej zdjęć » |
Już wkrótce we Wrocławiu otwarta zostanie przestrzeń do dyskusji na temat zrównoważonego rozwoju. Centrum Inicjatyw UNESCO z Wrocławia organizuje międzynarodowe forum organizacji pozarządowych poświęcone temu zagadnieniu. Projekt pod nazwą „Youth Opens the Space. Active participation for sustainable development" odbędzie się w dniach 27-31 sierpnia 2009 i zgromadzi blisko sześćdziesięciu trenerów, działaczy społecznych, pracowników organizacji pozarządowych pochodzących z dwudziestu pięciu krajów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Wrocławskie spotkanie to niezwykłe wydarzenie, którego reżyserem będą jego uczestnicy, a główną rolę odegrają kreatywność, otwartość i inspiracja. Uczestnicy forum przez pięć dni będą wymieniać się wiedzą, doświadczeniem, poglądami i ideami, będą poznawać innowacyjne metody i narzędzia, które wzbogacą ich warsztat pracy. Dzięki temu spotkaniu utworzona zostanie międzynarodowa sieć organizacji pobudzających zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Czym właściwie jest zrównoważony rozwój? Pokrótce to równowaga pomiędzy wzrostem ekonomicznym, dbałością o środowisko oraz człowieka. Zagadnienie to zajmuje dziś kluczowe miejsce w międzynarodowych dyskusjach. Zajmowała się nim wielokrotnie między innymi Organizacja Narodów Zjednoczonych, która powołała trwającą właśnie Dekadę Edukacji na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju. Celem Dekady jest zwrócenie uwagi społeczeństw na brak harmonii między rozwojem ekonomicznym, społecznym i ekologicznym oraz podniesienie świadomości na temat wiążących się z tym zagrożeń - w cele te doskonale wpisuje się forum „Youth Opens the Space".
Więcej informacji o projekcie: www.unescocentre.pl/youthopensthespace2009
Więcej informacji o organizatorach: www.unescocentre.pl
Więcej informacji o zrównoważonym rozwoju: www.poznajmyonz.pl/index.php?document=41
Nadesłał:
Centrum Inicjatyw UNESCO
|
Komentarze (0)