Motoryzacja » Samochody

AUDI AG - Lider rynku premium w Europie Zachodniej

AUDI AG - Lider rynku premium w Europie Zachodniej
Zobacz więcej zdjęć »
AUDI AG znów zwiększyła w kwietniu swoje udziały w ważnych rynkach, takich jak USA i Europa Zachodnia. W Chinach producent z Ingolstadt osiągnął rekord sprzedaży.

Podczas gdy w kwietniu na światowym rynku sprzedano znacznie mniej samochodów, sprzedaż Audi spadła tylko o 5,6 procent - marka z czterema pierścieniami wypadła znacznie lepiej niż konkurencja.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

„Nowe modele, takie jak Audi Q5, wprowadzone niedawno A5 Cabriolet lub A4 2.0 TDI e emitujące 119 g CO2/km, najefektywniejszy obecnie model klasy średniej na rynku, mają korzystny wpływ na liczbę zamówień składanych przez klientów" - powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu AUDI AG ds. Marketingu i Sprzedaży.

Zaobserwowaliśmy znaczne spowolnienie spadku sprzedaży na światowych rynkach. W kwietniu samochody z czterema pierścieniami znalazły o 5,6 procent mniej nabywców niż rok wcześniej - spadek sprzedaży był o wiele mniejszy niż u konkurencji. „Idziemy we właściwym kierunku. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego ambitnego celu rocznego - sprzedaży 900.000 samochodów" - potwierdził Schwarzenbauer.

W Europie Zachodniej Audi sprzedało w kwietniu 52.650 aut, co oznacza minus 8,9 procent (2008: 57.789). Sprzedaż łączna od stycznia do kwietnia wyniosła 190.600 samochodów, spadek o 15,5 procent w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku. Sytuacja marki wygląda zatem znacznie lepiej, niż sytuacja całego rynku oraz najważniejszych konkurentów. Według aktualnych prognoz udział Audi w rynku wzrósł w kwietniu do 4,7 procent (2008: 4,6 procent).

Audi zanotowało wzrost sprzedaży na wielu pojedynczych rynkach Europy. Tę pozytywną tendencję zaobserwowano szczególnie we Włoszech (plus 7,4 procent - 5.164 samochody) i w Austrii (plus 42,0 procent - 2.005 aut). W Szwajcarii marka z czterema pierścieniami sprzedała 1.739 samochodów, czyli o 14,2 procent więcej, niż w kwietniu ubiegłego roku.

W regionie Azji i Pacyfiku nabywców znalazło 14.950 samochodów Audi - o 16,7 procent więcej, niż rok wcześniej (2008: 12.819). Kolejny rekord sprzedaży odnotowany został w Chinach (wraz z Hongkongiem). W kwietniu odebrało tam swoje samochody 12.156 klientów, co oznacza wzrost o 21,2 procent. W ten sposób Audi pozostaje zdecydowanym liderem na chińskim rynku w segmencie premium. Kolejne wzrosty sprzedaży zanotowano między innymi na rynku australijskim (818 samochodów, plus 6,0 procent) i w Korei Południowej (509 aut, plus 11,1 procent).

W USA Audi ze spadkiem sprzedaży o 9,3 procent do 7.010 samochodów (2008:7.730) wypadło znacznie lepiej niż główni konkurenci i cały rynek. W ten sposób marka poprawiła swój udział w segmencie premium o 2,6 procent do 9,2 procent. Pozytywnie rozwija się także rynek kanadyjski. Tam Audi sprzedało 1.251 samochodów - o 11 procent więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »