Motoryzacja » Samochody
Audi Q7 – nowa generacja
Zobacz więcej zdjęć » |
Teraz model ten został jeszcze udoskonalony. Q7 stało się bardziej eleganckie, efektywniejsze i emituje mniej szkodliwych substancji: Q7 3.0 TDI quattro zużywa tylko 9,1 litra paliwa na 100 kilometrów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Pojawi się także w nowej wersji jako TDI clean diesel, z najczystszą technologią wysokoprężną na świecie i jeszcze niższym spalaniem - zaledwie 8,9 litra/100 km.
Stylistyka: język dynamiki
Z przodu duża osłona chłodnicy Singleframe otrzymała nowe kontury, pionowe chromowane listwy kontrastują z czarnym, błyszczącym lakierem. Zmodyfikowane zostały także zderzaki: w dolnej części są pokryte czarnym lub popielatym kontrastowym lakierem, w zależności od koloru nadwozia. Osłona podwozia ma teraz w środkowej części zderzaka wyraźnie zaznaczone żebra.
Obok montowanych seryjnie reflektorów halogenowych Audi oferuje także wariant reflektorów ksenonowych „plus" i nową wersję adaptive-light, która łączy w sobie światła mijania i drogowe oraz specjalne światła do jazdy na autostradzie, a także układ doświetlania zakrętów i pobocza. W wersji z reflektorami ksenonowymi diody świateł do jazdy dziennej tworzą kształt litery „U". Także kierunkowskazy - umieszczone jako proste linie przy górnej krawędzi wlotów powietrza - wykonane są z diod LED.
Widok z boku z przypominającą coupé linią dachu, płaskim pasem okien i pełnymi napięcia zaokrąglonymi płaszczyznami podkreśla dynamikę sylwetki Q7. Zmienione listwy w drzwiach stanowią interesujące akcenty. Koła ze stopu metali lekkich mają format 7,5 J x 18, a opony rozmiar 235/60. W wersjach z silnikiem V6 obręcze posiadają siedem, w wariantach V8 - sześć ramion.
Dolna część tylnego zderzaka także pokryta jest lakierem w kontrastowym kolorze. Pokrywa bagażnika, która częściowo zachodzi na tylne słupki dachowe tworząc kontur w kształcie litery „S", w obrębie tablicy rejestracyjnej ma nową, wyjątkowo plastyczną formę. Aby obniżyć ciężar Q7, wykonano ją z aluminium, podobnie jak pokrywę komory silnika i błotniki. Seryjne diodowe światła tylne są bardzo rozpoznawalne.
Cztery z jedenastu kolorów lakierów dla Audi Q7 są nowością - biały Ibis, metaliczny popielaty Graphit, metaliczny brązowy Teak i metaliczny czarny Orca. Na życzenie Audi dostarcza pakiet aluminiowych elementów zewnętrznych obejmujący chromowane listwy w zderzakach i drzwiach, dolne części zderzaków w kolorze nadwozia oraz środkową część przedniego dolnego spojlera i dyfuzor w kolorze kontrastującym z resztą pojazdu.
Wnętrze: przestronne i wygodne
Dzięki rozstawowi osi 300 centymetrów mierzące 5,09 metra Audi Q7 oferuje naprawdę dużo miejsca we wnętrzu. Także zmienność jego kształtowania jest doskonała. Oparcia tylnej kanapy można składać w trzech częściach. Po złożeniu powstaje równa powierzchnia podłogi, a pojemność bagażnika zwiększa się z 775 do 2.035 litrów. W wersji ze skórzaną tapicerką środkowe siedzenie jest jeszcze bardziej komfortowo wyprofilowane.
W ramach wyposażenia dodatkowego można otrzymać wiele inteligentnych rozwiązań, na przykład przesuwaną tylną kanapę lub przesuwane komfortowe pojedyncze siedzenia. Ponadto dostępny jest trzeci rząd siedzeń dla pasażerów mierzących poniżej 1,60 metra, połączony z udoskonaloną wersją Easy-Entry.
Wiele dokładnie przemyślanych ulepszeń zwiększa elegancję i wygodę wnętrza. Zestaw instrumentów ma nowy kształt, duże, czytelne okrągłe zegary obramowano materiałem Metallic. Nastrojowe światła w tapicerce drzwi oraz ozdobne wstawki po stronie pasażera nadają wnętrzu prawdziwie dystyngowany charakter. Liczne elementy obsługowe zostały udoskonalone i ozdobione chromowanymi detalami.
Również oferta kolorów i materiałów dla wnętrza jest nowa. Pokrycia siedzeń z tkaniny są dostępne w kolorze czarnym i jasnopopielatym, tapicerka skórzana ponadto w odcieniu brązowym Para, beżowym Savannah i beżowym Kardamon. Elementy dekoracyjne utrzymano seryjnie w matowym czarnym kolorze, przy opcjonalnych pakietach stylistycznych zastosowano aluminium i drewno.
Napęd: moc i efektywność
Audi Q7 zjeżdżają z taśmy produkcyjnej z sześcioma mocnymi i wysokoefektywnymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem, dwoma benzynowymi i czterema wysokoprężnymi, wśród nich także najmocniejszy wysokoprężny SUV na świecie - Audi Q7 V12 TDI. Moc silników przekazywana przez szybko zmieniającą biegi, sześciostopniową przekładnię tiptronic trafia do systemu quattro, który rozdziela ją między osie z lekkim podkreśleniem tyłu.
Silnik 3.0 TDI uzyskuje moc 176 kW (240 KM) i od 2.000 do 2.250 obr./min utrzymuje wysoki moment obrotowy 550 Nm, a spala przy tym w cyklu EU tylko 9,1 litra paliwa na 100 km. O 0,2 litra mniej zużywa dostępny na życzenie 3.0 TDI clean diesel. Mimo bardzo starannego oczyszczania spalin i związanej z tym najczystszej technologii wysokoprężnej potrzebuje on tylko 8,9 litra/100 km. Wariant ten spełnia surowe amerykańskie normy emisji spalin LEV II Bin 5 oraz zapowiadaną na 2014 rok normę Euro-6.
Rozwiązania zastosowane w TDI clean diesel są bardzo kompleksowe. Udoskonalony układ wtryskowy Common Rail generuje ciśnienie 2.000 bar, nowe czujniki komory spalania oraz wysokowydajny układ recyrkulacji spalin pozwalają na uzyskanie wysokoefektywnego spalania. Za redukcję pozostałych tlenków azotu odpowiedzialny jest nowoczesny katalizator DeNOx. Bezpośrednio przed nim pompa wtryskuje dodatek o nazwie AdBlue; w gorącym strumieniu spalin roztwór rozpada się na amoniak, który rozkłada tlenki azotu do nieszkodliwego azotu i wody. Warsztaty Audi uzupełniają AdBlue w ramach okresowych przeglądów.
Również w przypadku Q7 4.2 TDI zużycie paliwa wyraźnie spadło - z 11,1 do 9,9 litra na 100 km. Jednocześnie wzrosła moc tego wysokoprężnego silnika V8: teraz osiąga on 250 kW (340 KM) i 760 Nm, maksymalny moment obrotowy jest przy tym dostępny od 1.750 do 3.000 obr./min.
Efektywność i dynamika w Audi są ze sobą nierozerwalnie związane, dotyczy to także silników benzynowych: 3.6 FSI - V6 z małym kątem rozwarcia cylindrów, ma moc 206 kW (280 KM) i uzyskuje 360 Nm między 2.500 a 5.000 obr./min. Średnio spala przy tym 12,1 litra paliwa na 100 km. Moc jednostki 4.2 FSI V8 to 257 kW (350 KM) i 440 Nm przy 3.500 obr./min, a spalanie - 12,7 litra/100 km.
Nowa technologia z Modularnego Zespołu Efektywności - system odzysku energii - pozwala na dalszą redukcję spalania we wszystkich silnikach zamieniając podczas hamowania i toczenia się energię mechaniczną na elektryczną i magazynując ją w akumulatorze. Powoduje ona także obniżenie emisji CO2 o prawie 5 g/km.
Podwozie: bezpieczne i dynamiczne
Audi Q7 podkreśla swoją wyjątkową pozycję także w dziedzinie technologii zawieszenia. Na życzenie Audi dostarcza adaptive air suspension - zawieszenie pneumatyczne współpracujące z elektroniczną regulacją amortyzatorów, zmieniające prześwit poprzeczny (5 wysokości) i oferujące trzy charakterystyki tłumienia drgań: Comfort, Automatic i Dynamic. Na drodze Q7 zachwyca sportowo - spontaniczną precyzją, a tam, gdzie kończy się asfalt - doskonałymi właściwościami terenowymi.
Oferta kół sięga od formatu 18-calowego do rozmiaru 10 J 21 z oponami 295/35. Do wyboru jest dziesięć różnych wzorów, w tym także eleganckie, szlifowane na połysk warianty dwukolorowe. Duże hamulce (18 cali z przodu i z tyłu) wzorcowo zatrzymują samochód.
Ceramiczne tarcze hamulcowe wzmacniane włóknem węglowym, dostępne na życzenie dla modeli ośmiocylindrowych, zaostrzają dynamiczny charakter tego wyczynowego SUVa Audi. Są one lżejsze niż tarcze stalowe, ekstremalnie odporne na ścieranie, praktycznie pozbawione fadingu i pozwalają na uzyskanie wysokich przebiegów oraz krótkich dróg hamowania. Tarcze ceramiczne mają średnicę z przodu 420, a z tyłu 370 milimetrów i współpracują z czarnymi zaciskami opatrzonymi napisem „Audi ceramic". Na przedniej i tylnej osi zamontowano łącznie 24 tłoczki.
Wyposażenie: luksus i hightech
Audi Q7 ma bogate wyposażenie. Seryjnie montowane są: zależne od prędkości jazdy wspomaganie układu kierowniczego, podwójna podłoga w bagażniku ze schowkiem i „wanną", reling dachowy, komfortowa automatyczna klimatyzacja, system obsługi MMI, radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami.
W ofercie wyposażenia dodatkowego znajduje się wiele luksusowych elementów: komfortowy kluczyk, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, komfortowy klimatyzowany fotel, który nie tylko grzeje, lecz także chłodzi przy użyciu małych wentylatorów.
Dla szczególnie dynamicznych kierowców Q7 Audi przygotowało dwa starannie dobrane pakiety. Pakiet elementów zewnętrznych S line uszlachetnia wygląd detalami takimi jak specjalne zderzaki i pełna powłoka lakiernicza. Pakiet sportowy S line obejmuje między innymi czarne wnętrze, sportowe siedzenia pokryte skórą i Alcantarą lub skórą Verano, aluminiowe listwy dekoracyjne (do wyboru także czarne błyszczące lub z drewna brzozowego), specjalne kolory lakierów nadwozia, 20-calowe koła i bardziej sztywne dostrojenie stalowego zawieszenia względnie adaptive air suspension.
Q7 oferuje również wiele inteligentnych, praktycznych rozwiązań przydatnych w życiu codziennym - na przykład elektrycznie podnoszoną pokrywę bagażnika, dwustronną matę, zestaw szyn do mocowania bagażu, wyjmowany worek na narty, wspornik na rower do wnętrza, różne bagażniki dachowe, interesujący pakiet Offroad-style oraz składany zespół sprzęgu przyczepy (ten duży SUV może holować do 3,5 tony).
Jeżeli chodzi o Infotainment do wyboru jest wiele elementów modułowych. Trzy opcjonalne systemy należą do nowej generacji sprzętu Audi. Najbogatsza wersja obejmuje twardy dysk dla danych nawigacji, muzyki i telefonu, doskonałej jakości kolorowy monitor z grafiką map 3D, napęd DVD oraz obsługę głosową. Można ją rozbudować do luksusowej centrali multimedialnej poprzez podłączenie na przykład telefonu z bluetooth, tunera TV, cyfrowego tunera radiowego i Rear Seat Entertainment. Audi oferuje także advanced sound system firmy Bang & Olufsen z dziesięcioma kanałami, mocą 505 W i 14 głośnikami.
Paletę wyposażenia dodatkowego uzupełniają technologie z klasy luksusowej. Współpracujący z radarem system adaptive cruise control reguluje prędkość jazdy i odległość do jadącego z przodu pojazdu w zakresie od 30 do 200 km/h przez dodawanie gazu lub przyhamowywanie. W razie niebezpieczeństwa włączony do tego systemu Audi braking guard dwustopniowo ostrzega kierowcę.
Audi lane assist pomaga kierowcy, powyżej 60 km/h, utrzymać pas ruchu korzystając z danych zebranych przez kamerę obserwującą linie na jezdni. Audi side assist przy prędkości powyżej 30 km/h pomaga przy zmianie pasa ruchu. Radar i czujniki obserwują to, co dzieje się za samochodem w odległości do 70 metrów. Audi parking system advanced ułatwia parkowanie dzięki kamerze wstecznej i liniom pomocniczym wyświetlanym na monitorze pokładowym.
Najmocniejszy wysokoprężny SUV na świecie: Audi Q7 V12 TDI
Audi Q7 V12 TDI, najmocniejszy wysokoprężny SUV na świecie, już w momencie wprowadzenia na rynek otrzymał wyjątkowe oblicze z dużymi wlotami powietrza. Nowością jest teraz wnętrze i zmodyfikowany tył nadwozia.
Silnik wysokoprężny V12, blisko spokrewniony z silnikiem samochodu wyścigowego R10 TDI - trzykrotnego zwycięzcy Le Mans, uzyskuje z sześciu litrów pojemności moc 368 kW (500 KM) i udostępnia 1.000 Nm od 1.750 do 3.2500 obr./min.
Przyspieszając do setki w 5,5 sekundy i osiągając prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie) wariant ten może się poszczycić osiągami mocnego samochodu wyścigowego. Mimo imponującej mocy spala średnio 11,3 litra paliwa na 100 km. Do jego luksusowego wyposażenia seryjnego należą 20-calowe koła, system nagłośnieniowy Bose i wiele innych atrakcji.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)