Dom » Budownictwo

Budimex - działki w powietrzu

Budimex - działki w powietrzu
Zobacz więcej zdjęć »
W Ministerstwie Infrastruktury trwają prace nad opracowaniem regulacji prawnych dotyczących zabudowy przestrzeni powietrznej znajdującej się nad torami kolejowymi i ulicami. O tym, jaki wpływ będzie to miało dla rozwoju miast, mówi Tomasz Franczewski, kierownik działu technicznego w firmie Budimex.

Miasta, dotychczas odwracające się od terenów poprzemysłowych i kolejowych, stopniowo zmieniają do nich swój stosunek. Deficyt gruntów przeznaczonych pod inwestycje, zmusza do poszukiwania nowych możliwości rozwoju.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

- Należy pamiętać, że miasta rozwijają się szybko, ich krajobraz zmienia się definitywnie. Odpowiedzialne za te zmiany władze, muszą ze szczególną starannością dbać, by zagospodarowywanie nowych terenów odbywało się z poszanowaniem istniejącego kontekstu architektonicznego. Kluczem do sukcesu jest skuteczne działanie w zakresie uchwalania planów miejscowych - uważa Tomasz Franczewski, kierownik działu technicznego w firmie Budimex. By mogło się tak stać, potrzebne były odpowiednie regulacje prawne.

Rewitalizacja centrum miasta

Proponowane regulacje prawne dają szansę na uwolnienie zaniedbanych dotąd, a atrakcyjnych inwestycyjnie terenów w miastach. Pomysł ten już się w Polsce przyjął. Dobrym przykładem jest sukces, także komercyjny, Starego Browaru w Poznaniu, Centrum Handlowego Arkadia w Warszawie czy ogromne zainteresowanie inwestorów terenami poprzemysłowymi na warszawskiej Pradze. - Na zagospodarowanie czekają tereny gazowni warszawskiej i Huty Warszawa. Jest to wielka szansa na pozyskanie świetnie zlokalizowanych terenów pod zabudowę mieszkaniową lub usługowo-biurową - mówi Tomasz Franczewski. Takie koncepcje były brane pod uwagę już w latach 90: siedziba Generalnej Dyrekcji PKP miała być usytuowana nad magistralą kolejową między ulicami Żelazną i Dworcem Warszawa Ochota. Projekt zakładał budowę wysokiego budynku biurowego z dworcem w podziemiach. Budowla mogła być jednym z pierwszych przykładów rewitalizacji znakomitych terenów w samym centrum miasta.

W zmianach nadzieja

- Przeszkodą zawsze były i są niejasne zapisy prawne, brak planów miejscowych, przeciągające się procedury urzędowe. Blokują one proces inwestycyjny - dodaje Tomasz Franczewski z Budimexu. Także władające terenami kolejowymi Przedsiębiorstwo Państwowe PKP nie jest najłatwiejszym partnerem do rozmów dla potencjalnych inwestorów. W przypadku obiektów przemysłowych, których rozbudowę przewiduje inwestor, przeszkodę stanowią restrykcyjne wymagania konserwatora. W obecnej sytuacji gospodarczej, problemem jest także trudność w uzyskaniu finansowania projektów. Prace nad zmianami przepisów prawnych mogą przynajmniej częściowo rozwiązać dotychczasowe przeszkody.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Budowlany News
http://budowlanynews.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »