Gospodarka » Żywność
Dewar’s – więcej niż whisky
Historia whisky owiana jest odrobiną tajemniczości. Trudno ustalić skąd tak naprawdę whisky przybyła do Szkocji. Wiele faktów wskazuje jednak na to, że przywieźli ją ze sobą Celtowie z Irlandii. Pierwsze wzmianki o miksturze z jęczmienia pojawiają się dopiero w połowie XVI wieku.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Jednak już wcześniej, bo w VII wieku irlandzcy mnisi wytwarzali napój oparty na produktach fermentacji jęczmienia. Mikstura ta używana była jako uniwersalne lekarstwo na różne dolegliwości, a także jako eliksir przedłużający życie. Prawdziwym królestwem whisky jest jednak nie Irlandia, a Szkocja. Szkocką whisky charakteryzuje najbardziej szlachetny smak i wielość gatunków. Jedną z najbardziej znanych szkockich whisky jest Dewar's. Wytwarzana od ponad 160 lat według niezmiennej receptury, cieszy koneserów wykwintnym smakiem, bogatym bukietem zapachowym i piękną, bursztynową barwą. To najwyższej jakości jęczmień, proces suszenia słodu jęczmiennego nad palącym się torfem, dwukrotna destylacja i wreszcie wydłużony czas leżakowania sprawiają, że Dewar's jest jedną z najchętniej kupowanych szkockich whisky. Firmę Dewar w 1846 roku założył John Dewar, uznawany za jednego z twórców scotch whisky. Do rozwoju firmy przyczynili się jednak jego dwaj synowie. John Alexander zajął się ulepszaniem i rozwojem marki, a Thomas dzięki licznym podróżom i umiejętnościom biznesowym sprawił, że whisky Dewar's zaczęła być rozpoznawalna również poza granicami Szkocji. W 1883 roku Dewarowie zostali mianowani dostawcami whisky na dwór królowej Wiktorii, a od 1902 roku firma Dewar oficjalnie zaopatruje rodzinę królewską w ten wytworny trunek. Obecnie whisky Dewar's jest sprzedawana w ponad 200 krajach. Ze względu na swój subtelny smak cieszy się uznaniem zarówno wśród męskiej, jaki i żeńskiej części konsumentów. Jej walory doceniają także eksperci z branży alkoholowej - to jedna z najczęściej nagradzanych whisky na świecie.
Dewar's w Polsce
Szkocka Dewar's obecna jest na polskim rynku już od kilku lat. Od czterech związana jest z prestiżowym sportem - polo. Strategia komunikacji z konsumentami polegająca na połączeniu wartości, jakie niesie ze sobą polo oraz bogatej tradycji whisky Dewar's, zapewniła dotarcie do grupy docelowej i rozszerzenie kręgu potencjalnych klientów. Polo, znane niegdyś jako rozrywka dla kawalerzystów i arystokracji, zyskuje coraz większe rzesze entuzjastów. Kolebką polo jest Persja. Pierwsze wzmianki na temat tego niezwykłego sportu mówią o meczach rozgrywanych na dworach królów Iranu i książąt indyjskich 600 lat p.n.e. Żaden inny sport drużynowy świata nie może poszczycić się taką historią. W tym czasie gra w polo była bardziej okazją do publicznego zademonstrowania umiejętności konia bojowego i sprawności jeźdźca władającego z konia białą bronią niż współzawodnictwem jako takim. Rozrywka ta zyskała bardzo szybko popularność, a rozpowszechniła się w większości krajów Azji środkowej głównie dzięki armii perskiej. Tam też zetknęli się z nią brytyjscy oficerowie, którzy przywieźli grę w polo do Europy w XIX w. Pierwszy europejski pokaz polo odbył się w Londynie w 1871 roku i od tamtej pory cieszy się niesłabnącym powodzeniem. Przez długi czas palmę zwycięstwa w turniejach polo dzierżyli zawodnicy z Indii, potem Anglicy i Amerykanie, aż w 1928 roku swój pierwszy złoty medal olimpijski zdobyli Argentyńczycy. Od tego czasu Buenos Aires jest niekwestionowaną stolicą polo. Nigdzie indziej na świecie gra w polo nie osiągnęła takiego poziomu doskonałości. To co wyróżnia polo, to niecodzienni goście - znani politycy, ludzie kultury i gwiazdy show biznesu gromadzący się na trybunach podczas najważniejszych turniejów. Specyficznym elementem integracyjnym jest tradycja udeptywania darni w przerwach meczów, której poddają się wszyscy widzowie. Turnieje polo to również doskonała okazja do spotkań towarzyskich i długich pogawędek nad szklanką szlachetnego trunku. Dlatego też Bacardi-Martini Polska postanowiło regularnie i aktywnie wspierać rozgrywki tego sportu. Dzięki współpracy z Warsaw Polo Club oraz Polo Club Żurawno, marka Dewar's stała się partnerem wielu prestiżowych turniejów, także o charakterze charytatywnym. Whisky pojawia się również na eventach otwierających i kończących sezon rozgrywek, dzięki czemu stała się nieodłącznym elementem świata polo. Zarówno gracze jak i zapraszani na mecze goście, mają możliwość spróbowania tego wyjątkowego trunku. Brand experience whisky Dewar's to wyjątkowa podróż do Szkocji, zetknięcie się z długoletnią tradycją oraz niesamowitą historią, jaką kryje w sobie jedna z najstarszych szkockich whisky. „Zależy nam, by nasi konsumenci mogli być blisko marki i doświadczać całego jej bogactwa. Zaangażowanie w tak elitarny sport jakim jest polo, znacznie ułatwia realizację tego założenia. Oprócz polo, w ramach działań promocyjnych bierzemy czynny udział w spotkaniach dla biznesmenów. Przedsiębiorczość i aktywność to wartości, z którymi marka Dewar's utożsamia się od ponad 160 lat - chcemy je kontynuować" - mówi Katarzyna Cąkała, Brand Manager Bacardi-Martini Polska.
Dzięki tym działaniom, marka Dewar's kojarzona jest w Polsce z prestiżem, luksusem, bogatą historią i tradycją. I z całą pewnością jest dla koneserów „szkocką perłą" wśród whisky.
Dossier
Dewar's Special Reserve Scotch Whisky Aged 12 Years - to mieszanka najlepszych rodzajów whisky dojrzewających przez co najmniej 12 lat, charakteryzująca się dymnym aromatem i specyficznym, rozpoznawalnym przez znawców smakiem. Do składowania alkoholu używa się drewnianych, starannie przygotowanych beczek, w których wcześniej przechowywane było sherry. Dzięki temu alkohol dojrzewa, a przy tym nabiera wykwintności oraz lekkiej słodyczy.
Wyłącznym dystrybutorem whisky Dewar's na polskim rynku jest firma Bacardi-Martini Polska Sp. z o.o.
Kontakt prasowy:
Beata Grzybek, Magdalena Knefel, Konkret PR, ul. Okrąg 2 lok. 45, 00-415 Warszawa, tel/fax. (22) 628 50 42, e-mail: b.grzybek@konkretpr.pl, m.knefel@konkretpr.pl
Nadesłał:
m.knefel@konkretpr.pl
|
Komentarze (0)