Gospodarka » Żywność

Dewar’s – więcej niż whisky

Niepowtarzalny smak whisky Dewar’s, ponad 160 lat tradycji oraz niezmienne receptury produkcji sprawiają, że marka cieszy się niesłabnącym uznaniem na całym świecie.

Historia whisky owiana jest odrobiną tajemniczości. Trudno ustalić skąd tak naprawdę whisky przybyła do Szkocji. Wiele faktów wskazuje jednak na to, że przywieźli ją ze sobą Celtowie z Irlandii. Pierwsze wzmianki o miksturze z jęczmienia pojawiają się dopiero w połowie XVI wieku.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Jednak już wcześniej, bo w VII wieku irlandzcy mnisi wytwarzali napój oparty na produktach fermentacji jęczmienia. Mikstura ta używana była jako uniwersalne lekarstwo na różne dolegliwości, a także jako eliksir przedłużający życie. Prawdziwym królestwem whisky jest jednak nie Irlandia, a Szkocja. Szkocką whisky charakteryzuje najbardziej szlachetny smak i wielość gatunków. Jedną z najbardziej znanych szkockich whisky jest Dewar's. Wytwarzana od ponad 160 lat według niezmiennej receptury, cieszy koneserów wykwintnym smakiem, bogatym bukietem zapachowym i piękną, bursztynową barwą. To najwyższej jakości jęczmień, proces suszenia słodu jęczmiennego nad palącym się torfem, dwukrotna destylacja i wreszcie wydłużony czas leżakowania sprawiają, że Dewar's jest jedną z najchętniej kupowanych szkockich whisky. Firmę Dewar w 1846 roku założył John Dewar, uznawany za jednego z twórców scotch whisky. Do rozwoju firmy przyczynili się jednak jego dwaj synowie. John Alexander zajął się ulepszaniem i rozwojem marki, a Thomas dzięki licznym podróżom i umiejętnościom biznesowym sprawił, że whisky Dewar's zaczęła być rozpoznawalna również poza granicami Szkocji. W 1883 roku Dewarowie zostali mianowani dostawcami whisky na dwór królowej Wiktorii, a od 1902 roku firma Dewar oficjalnie zaopatruje rodzinę królewską w ten wytworny trunek. Obecnie whisky Dewar's jest sprzedawana w ponad 200 krajach. Ze względu na swój subtelny smak cieszy się uznaniem zarówno wśród męskiej, jaki i żeńskiej części konsumentów. Jej walory doceniają także eksperci z branży alkoholowej - to jedna z najczęściej nagradzanych whisky na świecie.

Dewar's w Polsce

Szkocka Dewar's obecna jest na polskim rynku już od kilku lat. Od czterech związana jest z prestiżowym sportem - polo. Strategia komunikacji z konsumentami polegająca na połączeniu wartości, jakie niesie ze sobą polo oraz bogatej tradycji whisky Dewar's, zapewniła dotarcie do grupy docelowej i rozszerzenie kręgu potencjalnych klientów. Polo, znane niegdyś jako rozrywka dla kawalerzystów i arystokracji, zyskuje coraz większe rzesze entuzjastów. Kolebką polo jest Persja. Pierwsze wzmianki na temat tego niezwykłego sportu mówią o meczach rozgrywanych na dworach królów Iranu i książąt indyjskich 600 lat p.n.e. Żaden inny sport drużynowy świata nie może poszczycić się taką historią. W tym czasie gra w polo była bardziej okazją do publicznego zademonstrowania umiejętności konia bojowego i sprawności jeźdźca władającego z konia białą bronią niż współzawodnictwem jako takim. Rozrywka ta zyskała bardzo szybko popularność, a rozpowszechniła się w większości krajów Azji środkowej głównie dzięki armii perskiej. Tam też zetknęli się z nią brytyjscy oficerowie, którzy przywieźli grę w polo do Europy w XIX w. Pierwszy europejski pokaz polo odbył się w Londynie w 1871 roku i od tamtej pory cieszy się niesłabnącym powodzeniem. Przez długi czas palmę zwycięstwa w turniejach polo dzierżyli zawodnicy z Indii, potem Anglicy i Amerykanie, aż w 1928 roku swój pierwszy złoty medal olimpijski zdobyli Argentyńczycy. Od tego czasu Buenos Aires jest niekwestionowaną stolicą polo. Nigdzie indziej na świecie gra w polo nie osiągnęła takiego poziomu doskonałości. To co wyróżnia polo, to niecodzienni goście - znani politycy, ludzie kultury i gwiazdy show biznesu gromadzący się na trybunach podczas najważniejszych turniejów. Specyficznym elementem integracyjnym jest tradycja udeptywania darni w przerwach meczów, której poddają się wszyscy widzowie. Turnieje polo to również doskonała okazja do spotkań towarzyskich i długich pogawędek nad szklanką szlachetnego trunku. Dlatego też Bacardi-Martini Polska postanowiło regularnie i aktywnie wspierać rozgrywki tego sportu. Dzięki współpracy z Warsaw Polo Club oraz Polo Club Żurawno, marka Dewar's stała się partnerem wielu prestiżowych turniejów, także o charakterze charytatywnym. Whisky pojawia się również na eventach otwierających i kończących sezon rozgrywek, dzięki czemu stała się nieodłącznym elementem świata polo. Zarówno gracze jak i zapraszani na mecze goście, mają możliwość spróbowania tego wyjątkowego trunku. Brand experience whisky Dewar's to wyjątkowa podróż do Szkocji, zetknięcie się z długoletnią tradycją oraz niesamowitą historią, jaką kryje w sobie jedna z najstarszych szkockich whisky. „Zależy nam, by nasi konsumenci mogli być blisko marki i doświadczać całego jej bogactwa. Zaangażowanie w tak elitarny sport jakim jest polo, znacznie ułatwia realizację tego założenia. Oprócz polo, w ramach działań promocyjnych bierzemy czynny udział w spotkaniach dla biznesmenów. Przedsiębiorczość i aktywność to wartości, z którymi marka Dewar's utożsamia się od ponad 160 lat - chcemy je kontynuować" - mówi Katarzyna Cąkała, Brand Manager Bacardi-Martini Polska.

Dzięki tym działaniom, marka Dewar's kojarzona jest w Polsce z prestiżem, luksusem, bogatą historią i tradycją. I z całą pewnością jest dla koneserów „szkocką perłą" wśród whisky.
Dossier

Dewar's Special Reserve Scotch Whisky Aged 12 Years - to mieszanka najlepszych rodzajów whisky dojrzewających przez co najmniej 12 lat, charakteryzująca się dymnym aromatem i specyficznym, rozpoznawalnym przez znawców smakiem. Do składowania alkoholu używa się drewnianych, starannie przygotowanych beczek, w których wcześniej przechowywane było sherry. Dzięki temu alkohol dojrzewa, a przy tym nabiera wykwintności oraz lekkiej słodyczy.

Wyłącznym dystrybutorem whisky Dewar's na polskim rynku jest firma Bacardi-Martini Polska Sp. z o.o.

Kontakt prasowy:

Beata Grzybek, Magdalena Knefel, Konkret PR, ul. Okrąg 2 lok. 45, 00-415 Warszawa, tel/fax. (22) 628 50 42, e-mail: b.grzybek@konkretpr.pl, m.knefel@konkretpr.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

m.knefel@konkretpr.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »