Firma » Biznes

Eko wizerunek polskich firm

Eko wizerunek polskich firm
Zobacz więcej zdjęć »
Coraz więcej firm szukając sprawdzonego sposobu na budowanie własnego wizerunku, decyduje się na wdrażanie rozwiązań ekologicznych. Niezależnie od profilu działalności eko to stały punkt strategii biznesowych przedsiębiorstw.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Firmy prześcigają się w kreatywnych pomysłach na funkcjonowanie w zgodzie z naturą. Od „godziny dla ziemi” po hasła typu „drzewko za produkt” – akcje ekologiczne wyrastają jak grzyby po deszczu. Jeszcze do niedawna tym kierunkiem podążali głównie ci, których działalność jest związana z ochroną środowiska, jak np. producenci energii odnawialnej. Jednak ekologiczny CSR (Corporate Social Responsibility) na dobre zadomowił się także wśród tych, którzy angażując się nie mogą oczekiwać bezpośrednich korzyści.

„Ekologia w CSR to jeden z tzw. pewniaków, który zawsze się sprawdza. „Zieloni” chcą być wszyscy, bo bycie proeko jest w dobrym guście i szybko zdobywa grono sympatyków. Takie jednorazowe akcje świetnie rozchodzą się w social media, gdzie ludzie anonimowo mogą wspomóc szlachetną inicjatywę. Mechanizm ten działa trochę w oparciu o proces uciszania wyrzutów sumienia. Jako firma dostarczamy narzędzi, a ty musisz jedynie z nich korzystać, aby poczuć, że robisz coś dobrego dla Matki Ziemi” – komentuje Jacek Jakubczyk, dyrektor zarządzający agencji ITBC Communication. 

Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu zakłada jednak nie tylko szlachetność, ale także opłacalność. Nie jest to aktywność oderwana od strategii biznesowej, ale jeden z jej stałych elementów, którego zadaniem jest wsparcie rozwoju firmy w określonym otoczeniu. 

„W moim postrzeganiu każdy CSR przynosi korzyści, choć nie zawsze są one proporcjonalne do poniesionych nakładów inwestycyjnych. Gdy nasza firma angażuje się ekologicznie, a świadczy usługi, które z ekologią nie mają wiele wspólnego, to mogą one stanowić wyłącznie wartość dodaną do bieżącej komunikacji firmy. Nie należy natomiast spodziewać się, że będą one punktem zwrotnym w postrzeganiu firmy przez potencjalnych klientów. Inaczej wygląda sytuacja, gdy bycie proeko jest konsekwencją obranych planów biznesowych. Wówczas, działania ekologiczne są po prostu koniecznie” – podkreśla Jacek Jakubczyk z ITBC Communication.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ITBC_Com

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »