Motoryzacja » Moto Serwis
Ekologia znakiem rozpoznawczym Boscha
Zobacz więcej zdjęć » |
15 stycznia ADAC nadał prezesowi firmy Bosch, Franzowi Fehrenbachowi, tytuł „Osobowość Roku 2009", wręczając mu prestiżową nagrodę „Żółty anioł" („Gelber Engel").
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Swoją decyzją prezydium największego w Europie automobilklubu uhonorowało zasługi Franza Fehrenbacha „w dziedzinie innowacyjności koncernu, którego szczególnym znakiem rozpoznawczym stała się ekologia". Prezes Boscha przyczynił się do przemiany przedsiębiorstwa, którym zarządza - z producenta części i akcesoriów samochodowych, Bosch staje się firmą dostarczającą ekologiczne technologie.
Według Fehrenbacha nagroda „honoruje nie tylko te tematy i obszary, które są ważne z jego punktu widzenia, ale i te, które w trudnych czasach jeszcze bardziej zyskują na aktualności i znaczeniu". Zdaniem laureata należy do nich zaliczyć „długofalowe zarządzanie, wiarygodną i budzącą zaufanie strategię oraz niełatwe, ale bardzo ważne zadanie utrzymania równowagi pomiędzy długofalowym zabezpieczeniem interesów przedsiębiorstwa, a kwestiami społecznymi i ekologicznymi".
Od techniki przemysłowej, przez elektronarzędzia i sprzęt gospodarstwa domowego, techniczne wyposażenie budynków, technikę grzewczą, aż po ekologiczne technologie w branży motoryzacyjnej - koncern stawia na ochronę środowiska i efektywne wykorzystanie energii. Niedawno, wspólnie z firmą Samsung SDI Bosch utworzył spółkę, której celem będzie rozwój, produkcja i dystrybucja akumulatorów litowo-jonowych spełniających wymagania branży motoryzacyjnej. Ta technologia stanowi podstawę do zastosowania silników elektrycznych do napędu pojazdów, co pozwala na znaczną redukcję emisji dwutlenku węgla. Także w ubiegłym roku koncern przeznaczył miliard euro na zakup producenta ogniw solarnych, firmy ersol Solar Energy z Erfurtu, specjalizującej się w produkcji nowoczesnych ogniw słonecznych bazujących na technologii półprzewodników krzemowych. Dzięki temu Bosch umocni swoją pozycję w segmencie energii odnawialnych. Grupa Bosch jest wiodącym w świecie producentem techniki motoryzacyjnej i przemysłowej, dóbr użytkowych oraz technicznego wyposażenia budynków.Obroty przedsiębiorstwa, zatrudniającego 271 tys. pracowników, wyniosły w 2007 roku 46,3 mld euro. Na grupę Bosch składa się spółka Robert Bosch GmbH oraz około 300 spółek zależnych i regionalnych w ponad 50 krajach świata. Ta światowa sieć rozwojowa, produkcyjna i dystrybucyjna jest podstawą do dalszego rozwoju. Każdego roku Bosch przeznacza ponad 3 miliardy euro na działalność badawczo-rozwojową i zgłasza do patentu ponad 3 tys. innowacji. Przedsiębiorstwo zostało założone w Stuttgarcie w 1886 roku jako "Warsztat mechaniki precyzyjnej i elektrotechniki" przez Roberta Boscha (1861-1942).
Społeczno-prawna struktura grupy Bosch zapewnia jej finansową niezależność i rynkową samodzielność. Umożliwia to przedsiębiorstwu inwestowanie w znaczące projekty, które zagwarantują mu przyszłość, a jednocześnie pozwala spełniać misję społeczną zgodną z przekonaniami założyciela firmy. 92% udziałów w spółce Robert Bosch GmbH należy do Fundacji im. Roberta Boscha. Funkcje rynkowe udziałowca wypełnia instytucja powiernicza Bosch Industrietreuhand KG. Pozostałe udziały należą do rodziny Bosch i firmy Robert Bosch GmbH.
Działalność grupy Bosch w Polsce obejmuje sprzedaż części samochodowych i urządzeń diagnostycznych, sprzętu car multimedia Blaupunkt, elektronarzędzi Bosch, Skil i Dremel, urządzeń grzewczych oferowanych pod markami Junkers i Buderus, systemów zabezpieczeń i sprzętu z zakresu napędów i sterowań (Bosch-Rexroth). Ponadto w Polsce odbywa się produkcja systemów hamulcowych Bosch (w Mirkowie koło Wrocławia), a także sprzedaż i produkcja (w Łodzi) sprzętu AGD w ramach spółki Bosch-Siemens Sprzęt Gospodarstwa Domowego (udział Boscha 50%).
Więcej informacji: www.bosch.com, www.bosch.pl
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)