Motoryzacja » Moto Serwis
Goodyear EfficientGrip - mniejsze zużycie paliwa i dłuższa żywotność
Zobacz więcej zdjęć » |
Goodyear, jeden z największych na świecie producentów opon, przedstawia EfficientGrip z technologią FuelSaving - całkowicie nową, pierwszą ekologiczną letnią oponę ultra-high performance, pozwalającą na oszczędność paliwa, przy długiej żywotności oraz doskonałej charakterystyce hamowania na mokrej nawierzchni. EfficientGrip to pierwsza opona klasy ultra-high performance, przystosowana do zmniejszenia zużycia paliwa przez samochód.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Niezależne testy [1] przeprowadzone przez niemiecką organizację badawczą TÜV SÜD Automotive pokazują, że nowa opona Goodyear EfficientGrip oferuje:
- 13% mniejszy opór toczenia,
- 2% krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni,
- 1.9% mniejsze zużycie paliwa;
Szczegółowe testy zużycia bieżnika przeprowadzone przez TÜV SÜD wykazały [2] bardzo dobre wyniki żywotności opony. Samochód wyposażony w nowe Goodyear EfficientGrip może przejechać dystans dłuższy aż o 49% dla opon na osi nienapędowej oraz 8% na osi napędowej, co stanowi kolejną korzyść, zarówno dla klientów, jak i dla środowiska naturalnego.
Pozytywny wpływ na środowisko naturalne Goodyear EfficientGrip został doceniony w Europie. Opona otrzymała prestiżowe skandynawskie oznaczenie ekologiczne - Nordic Ecolabel, tzw. Łabędzia. Przyznanie go wiąże się ze spełnieniem przez EfficientGrip surowych kryteriów ekologicznych.
Goodyear stworzył EfficientGrip w odpowiedzi na coraz bardziej popularny trend oszczędnej jazdy. „Niski opór toczenia to kluczowy wskaźnik, decydujący o mniejszym zużyciu paliwa i emisji CO2" - powiedział Łukasz Tłuchowski, Senior Brand Manager marki Goodyear w Goodyear Dunlop Tires Polska. „Pracując nad nową oponą postawiliśmy sobie bardzo ambitne cele i osiągnęliśmy je, korzystając z zaawansowanych materiałów oraz najnowszych osiągnięć w zakresie technologii produkcji. Dzięki nowej, opracowanej przez Goodyear technologii FuelSaving stworzyliśmy oponę bardziej ekologiczną, o mniejszym oporze toczenia i większym przebiegu, która jednocześnie spełnia wszystkie surowe wymagania Goodyeara w zakresie jazdy i hamowania na mokrej nawierzchni, co zostało potwierdzone w niezależnych testach" - dodał Ł. Tłuchowski.
Dzięki ponad trzydziestoletniemu doświadczeniu TÜV SÜD Automotive zyskał sobie miano uznanej, niezależnej instytucji w branży w dziedzinie certyfikacji oraz badań opon.
Rewolucyjna technologia FuelSaving
Goodyear EfficientGrip to pierwsza opona, w której zastosowano technologię FuelSaving. Obejmuje ona kilka nowoczesnych rozwiązań technologicznych, bezpośrednio wypływających na opór toczenia opony: specjalną lekką konstrukcję, warstwę CoolCushion, a także zaawansowane materiały i innowacyjną technologię produkcji. Razem, elementy te zmniejszają ilość energii wymaganej do wprawienia opony w ruch, co zmniejsza zużycie paliwa i przez to redukuje emisję CO2.
Lekka konstrukcja
Dzięki nowym materiałom i wydajnej konstrukcji, opona jest lżejsza o około 10% [3]. W EfficientGrip poliestrowa warstwa zewnętrzna oraz bark opony są niższe, a więc użyto mniej materiału, co przekłada się na mniejszą wagę i zmniejszenie oporu toczenia.
Warstwa CoolCushion
Opatentowana warstwa CoolCushion jest zbudowana z termoplastycznego składnika, wykorzystanego jako czynnik wzmacniający, czego efektem jest mniejsza waga oraz mniej wygenerowanego ciepła, przekładające się na dalsze obniżenie oporu toczenia opony.
Zaawansowane elementy mieszanki
„Unikalne elementy mieszanki są jednym z najbardziej strzeżonych sekretów każdej wysokiej jakości opony, ponieważ są owocem intensywnych badań inżynierów i naukowców. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych czynników wzmacniających i łączących różne elementy mieszanki użytej w EfficientGrip, ich zdolność rozpraszania energii została znacznie poprawiona, co pozwala zmniejszyć opór toczenia opony" - powiedział Ł. Tłuchowski.
Bardziej przyjazna dla środowiska
EfficientGrip oferuje dodatkowe korzyści dla środowiska, wykraczające poza zużycie paliwa i zmniejszoną emisję CO2. Silikonowy element mieszanki bieżnika wykorzystuje najnowszej generacji polimery oraz nie zawiera olejów wysoce aromatycznych. Nowa EfficientGrip jest o 10% lżejsza od poprzedniczki, a dzięki temu, że sama opona jest zbudowana z mniejszej ilości materiału, emisja dwutlenku węgla została zredukowana już na etapie produkcji. Mniej surowca użytego do stworzenia opony w połączeniu ze zwiększonym przebiegiem prowadzi do zmniejszenia ilości materiału, który należy poddać recyklingowi po zużyciu opony.
Pewna jazda - nawet na mokrej drodze
Pomimo że bardziej przyjazna dla środowiska, EfficientGrip nie idzie na kompromis w kwestii osiągów na mokrej nawierzchni i oferuje doskonałe parametry hamowania oraz pewność jazdy na mokrej drodze.
EfficientGrip posiada cztery szerokie rowki obwodowe, których kształt oraz rozmieszczenie zostały poprawione, aby jeszcze lepiej odprowadzać wodę i zwiększyć odporność opony na aquaplaning. Przestawienie lamel oraz duża liczba bloków gwarantuje lepszą przyczepność na mokrych nawierzchniach.
Dłuższa żywotność
Innowacyjna silikonowa mieszanka, z której wykonano bieżnik wykorzystuje polimery najnowszej generacji, przyczyniające się do wydłużenia żywotności opony. Bieżnik został również zoptymalizowany pod względem sztywności, co zapewnia bardziej jednolite rozłożenie ciśnienia. Pomaga to osiągnąć dłuższą żywotność i bardziej równomierne zużycie. Ponadto, w bieżniku wykorzystano również nowoopracowany środek zabezpieczający, który również przyczynia się do znacznego zmniejszenia zużycia bieżnika.
Wiodący producenci wybierają EfficientGrip jako oryginalne wyposażenie
Nowa opona Goodyear EfficientGrip została zaaprobowana jako oryginalne wyposażenie przez kilku producentów samochodów, takich jak Renault do nowego Megane 3 i Mercedes do aut z serii E-Klasa. Trwają kolejne testy, mające na celu uzyskanie aprobaty kolejnych wiodących producentów aut.
Dostępna w różnych rozmiarach
EfficientGrip jest kolejnym etapem w historii wprowadzania przez Goodyear innowacyjnych rozwiązań oponiarskich, dzięki którym produkowane opony są przyjazne dla środowiska, zachowując wszelkie cechy gwarantujące bezpieczeństwo.
Nowa opona EfficientGrip jest dostępna w różnych rozmiarach, obejmujących szeroką gamę aut, od klasy kompakt po luksusowe limuzyny:
- 255/35R18 94 Y XL
- 205/40R17 84 W XL
- 225/40R18 92 W XL
- 235/40R18 95 Y XL
- 245/40R18 97 Y XL
- 255/40R17 94 Y
- 205/45R16 83 W
- 205/45R17 88 W XL
- 225/45R17 91 W
- 225/45R17 94 Y XL
- 245/45R17 95 Y
- 245/45R17 95 W
- 245/45R17 99 Y XL
- 245/45R18 100 Y XL
- 195/50R15 82 V
- 205/50R16 87 W
- 205/50R17 93 W XL
- 215/50R17 95 W XL
- 225/50R16 92 W
- 225/50R17 98 W XL
- 195/55R15 85 H
- 195/55R15 85 V
- 195/55R16 87 H
- 195/55R16 87 V
- 205/55R16 91 H
- 205/55R16 91 V
- 205/55R16 91 W
- 205/55R16 94 V XL
- 215/55R16 93 V
- 215/55R16 93 W
- 215/55R16 97 H XL
- 215/55R17 98 W XL
- 225/55R16 95 W
- 225/55R16 99 Y XL
- 225/55R17 101 W XL
- 185/60R14 82 H
- 185/60R15 88 H XL
- 195/60R15 88 H
- 195/60R15 88 V
- 205/60R15 91 H
- 205/60R15 91 V
- 205/60R15 95 H XL
- 205/60R16 92 H
- 205/60R16 92 V
- 205/60R16 96 W XL
- 225/60R16 98 W
- 225/60R16 102 V XL
- 185/65R15 88 H
- 195/65R15 91 H
- 195/65R15 91 V
- 205/65R15 94 H
- 205/65R15 94 V
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 60 zakładach w 25 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 75.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.
[1] Porównanie ze średnim wynikiem czterech opon wiodącej konkurencji. Testowane przez TUV SUD Automotive w marcu 2009 r. Rozmiar opony: 205/55R16; samochód testowy: VW Golf, raport nr 76236753.
[2] Porównanie z czterema oponami wiodącej konkurencji. Testowane przez TUV SUD Automotive w marcu 2009 r. Rozmiar opony: 205/55R16; samochód testowy: VW Golf, raport nr 76236753.
[3] W porównaniu z poprzedniczką (rozmiary: 195/65R15 i 205/55R16).
Komentarze (0)