Firma » Reklama

Oprogramowanie do zarządzania programem lojalnościowym.

W realiach średniej i dużej firmy program lojalnościowy czy program motywacyjny b2b, aby mogły skutecznie funkcjonować i zrealizować zakładane cele związane z lojalnością klientów i wynikami sprzedaży, powinny być wsparte odpowiednim oprogramowaniem.
Istotą programu lojalnościowego jest nagradzanie klientów za lojalność i potrzymywanie długookresowych i wzajemnie korzystnych relacji. Dobrze zorganizowany program lojalnościowy wymaga wieloaspektowych działań, badania preferencji klientów i otoczenia rynkowego, dobrania odpowiednich bodźców w postaci nagród, rabatów, usług dodatkowych, określenia zasad, progów punktowych, wreszcie skutecznego zarządzania w trakcie jego trwania.

W realiach średniej i dużej firmy program lojalnościowy czy program motywacyjny b2b, aby mogły skutecznie funkcjonować i zrealizować zakładane cele związane z lojalnością klientów i wynikami sprzedaży, powinny być wsparte odpowiednim oprogramowaniem, a często także dedykowaną stroną internetową.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Program lojalnościowy dla salonu fryzjerskiego być może nie potrzebuje dedykowanej strony internetowej, na której klienci po zalogowaniu mogą sprawdzić aktualną liczbę punktów czy katalog nagród jednak zrealizowanie takiego serwisu z opisaną funckjonalnością nie nastręcza wielkich problemów informatycznych i nie wiąże się ze znaczącymi nakładami finansowymi. Mimo to realizacja takiego serwisu dla pojedynczego salonu może być nieopłacalna. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku np. ogólnokrajowej sieci salonów fyzjerskich czy np. sieci hoteli. Przy dużej liczbie uczestników programu lojanościowego oprogamowanie do zarządzania staje się niezbędne.

Przykladowy zakres funkcji oprogramowania do zarządzania programem lojalnościowym obejmuje:

  • dostęp przy pomocy logowania,
  • zliczanie punktów na koncie Uczestnika, zgodnie z przyjętymi zasadami (istnieje duża dowolność kształtowania wspomnianych zasad),
  • sprawdzenie obrotów, targetów, i innych parametrów zdefiniowanych w systemie,
  • personalizację informacji (wyświetlane treści są automatycznie dostosowywane do parametrów uczestnika),
  • prowadzenie działań doraźnych (np. premia za określony obrót w danym miesiącu, produkt premiowany, itp),
  • sprawdzenie stanu punktów uczestnika przy pomocy strony internetowej,
  • zarządzanie listą uczestników - dane teleadresowe i inne informacje
  • zarządzanie nagrodami, katalog nagród, zamawianie nagród
  • zarządzanie komunikacją z uczestnikami (mailingi i sms-mailing), regulamin, formularze, chat
  • tworzenie zestawień i raportów w różnych aspektach,

Funkcje analityczne oprogramowania, pozwalające na generowanie statystyk pozwalają na bieżąco oceniać skuteczność programu lojalnościowego czy programu motywacyjnego w różnych aspektach.

Dzięki temu można łatwo zauważyć czy wybrany zakres nagród rzeczywiście odpowiada potrzebom klientów, czy preferują oni bardziej np. rabaty i czy w związku z tym niezbędne jest i wprowadzenie w programie zmian w trakcie jego trwania w postaci nowych nagród, zmianie zakresów punktowych, czy wprowadzenie dodatkowych bodźców np. konkursów niezwiązanych bezpośrednio z zakupami, czy nagród specjalnych np. atrakcyjnych wycieczek. Program motywacyjny, adresowany do klientów biznesowych, zazwyczaj określa progi sprzedaży poszczególnych produktów czy usług i do generowania statystyk wymaga powiązania z danymi sprzedażowymi z programu księgowego. Takie powiązanie umożliwia szybką analizę skuteczności programu motywacjnego w wielu zakresach m.in. promowanych produktów czy rynków w ujęciu geograficznym.

Powodzenie programu lojalnościowego zależy od efektywego zarządzania nim i zdolności do adaptacji, dostosowywania programu do zmieniających się preferencji klientów, działań konkurencji i innych uwarunkowań rynkowych. Pomóc może oprogramowanie, które pozwoli na sprawną obsługę programu lojanościowego i na bieżąco dostarczy danych analitycznych pozwalających ocenić skuteczność programu.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Programy lojalnościowe - Advertiva
http://www.programylojalnosciowe.com.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »