Motoryzacja » Samochody

Porsche prezentuje koncepcję przestrzenną nowego modelu Panamera

Porsche prezentuje koncepcję przestrzenną nowego modelu Panamera
Zobacz więcej zdjęć »
Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, prezentuje innowacyjną koncepcję wnętrza swojej czwartej serii samochodów. Już w momencie wprowadzenia na rynek, które rozpocznie się w Niemczech 12 września 2009 roku, Panamera będzie dostępna z najmocniejszym silnikiem V8 i luksusowym wyposażeniem.

Z konsolą środkową poprowadzoną od tablicy rozdzielczej do tylnych siedzeń czterodrzwiowy Gran Turismo oferuje na wszystkich czterech miejscach siedzących całkowicie nowe poczucie przestrzeni.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Wnętrze tworzy doskonałe pod względem ergonomicznym warunki dla kierowcy, a ponadto podkreśla osobiste otoczenie każdego z pasażerów podróżujących na pojedynczych fotelach. Niska pozycja siedząca i sportowa płaska kierownica dają kierowcy typowy dla Porsche bezpośredni kontakt z drogą. Obok tych klasycznych wartości Panamera oferuje liczne możliwości indywidualnego dostosowania wyposażenia wnętrza. Tapicerki z gładkiej i naturalnej skóry w 13 kombinacjach kolorystycznych i materiałowych wraz z czterema wersjami dwukolorowymi mogą być połączone z siedmioma opcjonalnymi rodzajami elementów dekoracyjnych, w tym z tak ekskluzywnych materiałów, jak carbon lub drewno „Olive Natur" z wyraźnie widocznymi porami.

Na życzenie dostępna jest czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, pozwalająca na ustawienie temperatury, siły nawiewu i rozdziału powietrza oddzielnie dla każdego miejsca. Podróżujących Panamerą chronią przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyna powietrzna oraz na przednich miejscach - poduszki boczne i poduszki chroniące kolana. Boczne poduszki powietrzne dla tylnych siedzeń dostępne są jako opcja.

Komfortowe przednie fotele montowane seryjnie w modelach Panamera S i 4S mają typowo sportowe cechy i elektryczną regulację w czterech płaszczyznach. Z tyłu dwa pojedyncze fotele ze składanym środkowym podłokietnikiem gwarantują wystarczającą ilość miejsca wokół nóg i głowy także dla wysokich pasażerów.
W Panamera Turbo elektryczna regulacja siedzeń jest połączona z komfortowym pakietem Memory, który obejmuje dodatkowo przedłużenie siedziska, podparcie odcinka lędźwiowego oraz elektryczną regulację kolumny kierowniczej. Na życzenie dostępne są na przykład adaptacyjne fotele sportowe oraz komfortowe fotele z elektryczną regulacją także z tyłu.

Po raz pierwszy w Porsche, jako ukoronowanie przyjemności słuchania, na życzenie dostępny będzie system High-End Surround Sound z berlińskiej manufaktury Burmester, będącej jednym z najbardziej renomowanych producentów sprzętu High-End na świecie. Jeszcze nigdy nie zaplanowano tak dużej łącznej powierzchni głośników już podczas fazy koncepcyjnej samochodu i nie przeniesiono jej do produkcji seryjnej: Ponad 2.400 centymetrów kwadratowych pozwala na uzyskanie jakości dźwięku zbliżonej do koncertu na żywo. 16 głośników podłączonych do 16-kanałów wzmacniacza o łącznej mocy ponad 1.000 W odpowiedzialnych jest za wyjątkowe brzmienie, uzupełnione aktywnym subwooferem z 300-watowym wzmacniaczem Class-D.

Bagażnik Panamery świadczy jednoznacznie, że samochód ten doskonale sprawdza się z życiu codziennym. Po otwarciu tylnej pokrywy za siedzeniami zmieszczą się cztery walizki. Dzięki dużej wysokości bagażnika można je ustawić na stojąco. Pojemność przestrzeni bagażowej w Panamerze S i 4S wynosi 445 litrów, w Panamerze Turbo - 432 litry. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1.250 litrów.

Porsche Panamera będzie dostępne najpierw wyłącznie z silnikiem V8 z napędem na tył lub na wszystkie koła. Już w wyjściowym modelu - Panamera S - znajdzie się silnik V8 o pojemności 4,8 litra i mocy 400 KM (294 kW). Siły napędowe przenoszone będą opcjonalnie przez siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnię PDK na tylne koła. Przyspieszenie od 0 do 10 km/h trwa 5,4 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 283 km/h. Zużycie paliwa według normy EU5 to 10,8 l/100 km, emisja CO2 - 253 g/km. Seryjnie Panamera S wyposażona jest w sześciobiegową przekładnię manualną.

W sportowej Panamerze 4S pracuje 4,8-litrowy silnik o mocy 400 KM (294 kW). Siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK przenosi siły na cztery koła. Ta wersja na przyspieszenie do setki potrzebuje 5,0 sekund i rozpędza się do 282 km/h. Zużycie paliwa wg normy EU5 wynosi 11,1 l/100 km, emisja CO2 - 260 g/km.

Najmocniejszy model - Panamera Turbo - napędzany jest silnikiem 4,8 litra V8 biturbo o mocy 500 KM (368 kW). Siły przenoszone są również przez siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnię PDK. Panamera Turbo
z napędem na wszystkie koła przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy. Prędkość maksymalną osiąga przy 303 km/h. Określone zgodnie z normami zużycie paliwa wynosi 12,2 l/100 km, a emisje dwutlenku węgla 286 g/km. Wszystkie modele Panamera posiadają silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem, układy napędowe o zredukowanym tarciu oraz lekkie nadwozia. Ponadto wszystkie wersje z automatyczną dwusprzęgłową przekładną PDK wyposażone są w nową funkcję Auto Start-Stop, która automatycznie wyłącza silnik przy postoju samochodu i wciśniętym hamulcu, na przykład na czerwonym świetle lub w korkach.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »