Motoryzacja » Samochody
Program Ford Individual
Od chwili wprowadzenia do oferty programu „Ford Individual" ponad 45 tys. nabywców samochodów Ford zdecydowało się wybrać oferowane w jego ramach wykończenie i dodatki umożliwiające indywidualną kompletację wyposażenia samochodu w sposób lepiej i pełniej podkreślający jego niepowtarzalny charakter i akcentujący osobowość właściciela.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Na uwagę zasługuje fakt, iż coraz większa liczba osób kupujących modele Ford z najbogatszym wyposażeniem chce dodatkowo doposażyć swoje samochody w „indywidualne" elementy wykończenia.
Obecnie dużo więcej naszych klientów niż kiedykolwiek dotąd wybiera wersje naszych modeli mające najbogatsze wyposażenie. Klienci ci coraz częściej poszukują dodatkowych możliwości stylizowania wyglądu swojego samochodu w sposób, który nadaje mu zdecydowanie indywidualne i bardziej osobiste oblicze - wyjaśnia Bernhard Mattes, wiceprezes Ford of Europe odpowiedzialny za pion obsługi posprzedażnej (FCSD).
Na przykład, ponad 40% klientów kupujących najnowszego Forda Fiesta zdecydowało się wybrać najbogatsze wersje Ghia lub Titanium. W przypadku poprzedniego modelu ten odsetek wynosił zaledwie 3%! Ta tendencja wyraźnie pokazuje, że o ile większa liczba nabywców decyduje się dziś na zakup samochodów mniejszych, to ludzie ci nie chcą rezygnować z wyrafinowanego stylu, czy rozbudowanego i zaawansowanego technicznie wyposażenia. Właśnie z myślą o takiej grupie klientów powstał program „Ford Individual".
Od 2007 roku Ford of Europe oferuje w ramach programu „Ford Individual" szeroki wachlarz elementów wykończeniowych i dodatków stylistycznych. Program ten umożliwia klientom nabywającym nowe samochody dobieranie specjalnie przygotowanych luksusowych elementów wykończenia wnętrza i dodatków uatrakcyjniających zewnętrzny wygląd samochodu. Wśród nich jest wysokiej jakości tapicerka ze skóry, specjalnie lakierowane dyfuzory czy oryginalnie lakierowane aluminiowe obręcze kół. W tej chwili wyposażenie z katalogu „Individual" jest dostępne dla siedmiu różnych modeli z europejskiej rodziny samochodów osobowych Forda.
Dodatkowe wyposażenie z katalogu „Ford Individual" najpierw zaczęto oferować w samochodach dużych: pierwszy był Ford S-MAX, po czym programem tym objęto także Forda Galaxy i Forda Mondeo. Niedługo potem z podobnej oferty mogli korzystać nabywcy najnowszych wersji Forda Ka i Forda Fiesta. Wreszcie, w marcu 2009 roku, program „Ford Individual" rozszerzono także na modele z rodziny Ford Focus i Ford Kuga.
Mała grupka projektantów, zafascynowanych swoją pracą i tworzących specjalny zespół wewnątrz Działu Projektowania Ford of Europe, opracowuje i doskonali kolejne wzory wykończeń i wyposażenia na potrzeby pakietów „Individual" dla siedmiu modeli Forda, które są w tej chwili objęte programem. Równolegle, dział FCSD dba o to, by dla każdego z samochodów osobowych rodziny Forda dostępny był szeroki wachlarz akcesoriów zwiększających walory funkcjonalne samochodu lub nadających mu bardziej sportowy wygląd.
Znalezienie odpowiedniego sposobu zindywidualizowania wyposażenia samochodu zawsze było czymś bardzo ważnym dla naszych klientów, przede wszystkim wtedy gdy chodziło o zaspokojenie konkretnych wymagań dotyczących funkcjonalności - tłumaczy Bernhard Mattes. - Ale nie chodzi tutaj wyłącznie o zaczepy do holowania przyczep, aerodynamiczne spojlery czy gumowe maty chroniące podłogę. Obserwując ogólne trendy wśród nabywców zauważyliśmy, że coraz większe jest zapotrzebowanie na autentycznie wysokiej klasy, luksusowe wręcz dodatki i akcesoria pomagające w zindywidualizowaniu wyposażenia i wyglądu samochodu. I nie dotyczy to bynajmniej tylko dużych i droższych modeli, ale niemal w takim samym stopniu daje się zaobserwować dla wszystkich oferowanych przez nas modeli.
W przypadku programu „Individual" kryteria dyktujące ostateczny kształt akcesoriów i dodatków należy podzielić na dwie grupy, w zależności od tego czy są kierowane do osób preferujących więcej luksusu czy też modny lub sportowy styl życia. Mamy więc pakiety wyposażenia w konwencji „Classic" i „Modern Techno" dla klientów ceniących sobie luksus oraz wykonania „Style", „Fun" oraz „Fashion" dla klientów kładących większy nacisk na styl życia, w którym ważną rolę odgrywa sport i aktywność czy też najnowsze trendy w modzie.
„Ford Individual" - wychodząc naprzeciw popytowi na bogatsze wyposażenie i bardziej wyszukany styl
Na uwagę zasługuje fakt, iż znaczący procent kupujących najnowszego Forda Fiesta wybiera wersje z najbogatszym wyposażeniem. Podobną tendencję obserwuje się w przypadku Forda Focus, gdzie jedna trzecia kupowanych samochodów to wersje najwyższe Ghia lub Titanium. W przypadku Forda Mondeo odsetek nabywców zamawiających wersje wyższe, w tym także wersję Titanium X, wynosił 55%, podczas gdy dla modelu S-MAX wskaźnik ten przekroczył 60%.
Do chwili obecnej dodatki i wyposażenie w ramach programu „Ford Individual" figurowało na liście życzeń około 45 tys. nabywców samochodów Forda. Ze względu na coraz większą popularność pakietów wyposażenia wnętrza ze skórzanymi obiciami foteli, produkcja tych wykończeń w tej chwili odbywa się na granicy zdolności produkcyjnych. Również bardzo duży jest popyt na pakiety dodatków stylizacyjnych nadwozia, aluminiowe obręcze kół oraz zestawy urządzeń multimedialnych.
Dziś coraz mniej nabywców samochodów osobowych daje się sklasyfikować w tradycyjnie dotąd definiowanych segmentach aut małych, kompaktowych oraz klasy średniej i wyższej - wyjaśnia Laura Blossfeld-Smith z zespołu, który w strukturach Ford of Europe odpowiada za opracowanie zestawów do indywidualizacji wyposażenia. - Obok wymogu spełnienia podstawowych potrzeb użytkownika, jak np. odpowiednio pojemne wnętrze, coraz większą rolę w wyborze kupowanego samochodu odgrywa indywidualny charakter pojazdu.
Prace adaptacyjne w ramach personalizacji Forda Mondeo, Forda S-MAX i Forda Galaxy (produkowanych w zakładach Forda w Genk w Belgii), Forda Fiesta (wytwarzanego w zakładach w Kolonii) oraz Forda Focus i Forda Kuga (fabryka w Saarlouis w Niemczech) są wykonywane w specjalnie do tego przygotowanych centrach adaptacji samochodów, utworzonych w każdej z wymienionych wyżej fabryk. Prace modyfikacyjne są wykonywane przez specjalnie przeszkolonych pracowników Forda. W każdym przypadku bardzo ściśle monitorowana jest jakość wykonywanych przeróbek. Wyjątkiem w powyższym systemie jest tylko Ford Ka - w przypadku tego modelu prace wyposażeniowe w ramach programu „Ford Individual" zostały wkomponowane w normalny proces montażu finalnego pojazdu.
Komentarze (0)