Motoryzacja » Samochody
SEAT podsumowuje wyniki 2007
Zobacz więcej zdjęć » |
W tym okresie firma Iberia Motor Company S.A. - oficjalny importer marki w Polsce - sprzedała łącznie 8 004 sztuki samochodów nowych, co w porównaniu z ubiegłorocznym wynikiem wynoszącym 4 693 sztuki oznacza imponujący 71-procentowy wzrost.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„Rok 2007 to dla marki SEAT w Polsce rok pełen sukcesów. Zwiększyliśmy udział w polskim rynku motoryzacyjnym z 2% do niemal 3% co oznacza, że docenia nas coraz więcej Klientów. Zgodnie z zapowiedziami centrali w najbliższych latach należy się spodziewać ofensywy produktowej SEAT-a, czyli odświeżenia aktualnej oferty i wprowadzenia nowych modeli przygotowanych w oparciu o technikę Audi. W Polsce nasz plan zakłada dalsze zwiększenie sprzedaży do ok. 15 tysięcy sztuk nowych aut rocznie w roku 2010 oraz dynamiczną rozbudowę sieci salonów i punktów autoryzowanej obsługi," deklaruje Andrzej P. Kublik, prezes zarządu IMC S.A.
Co wybierali Klienci
Analizując strukturę sprzedaży SEAT-a w 2007 roku najbardziej popularnym modelem był Leon, który stanowił blisko 34% sprzedaży (2 692 szt.). W porównaniu z rokiem 2006 sprzedaż modelu wzrosła o 1 393 sztuki, czyli aż o 108%. Drugim najczęściej wybieranym w 2007 roku modelem SEAT-a w Polsce był Toledo, który stanowił blisko 23% sprzedaży (1 809 sztuk). Model ten jest z kolei rekordzistą pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży w porównaniu do 2006 roku, kiedy to nabywców znalazły 669 auta. Wynik uzyskany w 2007 roku oznacza wzrost zainteresowania Klientów modelem Toledo aż o 170%. Na trzeciej pozycji w rankingu popularności modeli SEAT-a w roku 2007 znalazła się Ibiza, która stanowiła 18% ogółu sprzedaży (1 443 sztuki), a to oznacza wzrost wolumenu sprzedaży modelu w stosunku do roku poprzedniego o 25% (+293 szt.). Na kolejnych pozycjach znajdują się modele Cordoba, która stanowiła 11% ogółu sprzedaży (884 szt.) oraz Altea XL z wynikiem 8% (622 sztuki).
Podsumowując nowości SEAT-a wprowadzone do sprzedaży w 2007 roku należy wspomnieć o dwóch nowych modelach aut. W pierwszym kwartale do salonów trafił model SEAT Altea XL, czyli znacząco powiększona Altea adresowana do rodzin potrzebujących bardziej przestronnego wnętrza, większej ładowności oraz najwyższego w tej klasie pojazdów poziomu bezpieczeństwa. Drugą nowością SEAT-a na polskim rynku była wprowadzona do sprzedaży pod koniec roku Altea Freetrack, czyli pierwszy pojazd SEAT-a z napędem na 4 koła sprawdzający się doskonale zarówno w terenie, jak i po zjechaniu z asfaltowej szosy.
SEAT to najbardziej bezawaryjna marka europejska i...
Podsumowując rok 2007 należy także przypomnieć, iż już od początku obfitował on w wydarzenia pozytywne dla marki. W styczniu model SEAT Altea XL został uznany przez grono redakcyjnych jurorów tygodnika Auto Świat w dorocznym plebiscycie Auto Nr 1 za najpiękniejsze auto roku uzyskując nagrodę specjalną w kategorii DESIGN. Z kolei w drugim kwartale roku Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego Samochodów DEKRA opublikowało wyniki najnowszego raportu, w którego wynika, iż model SEAT Altea to najbardziej niezawodne auto w kategorii aut 3-letnich. Raport zawiera także ranking ogólny podsumowujący wyniki szczegółowe wszystkich marek motoryzacyjnych, z którego wynika, że SEAT to najbardziej bezawaryjna marka europejska. Kolejną pozytywną niespodzianką dla marki SEAT w Polsce był opublikowany pod koniec przez Polską Izbę Motoryzacji raport dotyczący satysfakcji dealerów samochodowych przygotowany wspólnie z międzynarodową firmą doradczą Ernst & Young. Według raportu SEAT to jedna z najbardziej cenionych przez dealerów marka samochodowa w Polsce co znalazło odzwierciedlenie w doskonałej 7. pozycji marki w rankingu.
Program flotowy SEAT Business Sales (SBS)
Kolejną ważną nowością SEAT-a w 2007 roku było wprowadzenie w Polsce zintegrowanego programu sprzedaży specjalnej do flot pod nazwą SEAT Business Sales (SBS). Wprowadzenie programu było jednoznaczne z przygotowaniem sieci dealerskiej do obsługi programu i jej dostosowaniu do specyficznych wymagań Klientów flotowych. Na koniec roku do programu przystąpiło 15 dealerów w całej Polsce a udział sprzedaży flotowej wzrósł w tym okresie z 9 % uzyskanych w 2006 roku do 24 % ogółu sprzedaży rocznej.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)