Technologie » Internet

Wnioskujący chatterbot – przełom na polskim rynku sztucznej inteligencji

Firma Stanusch Technologies zaprezentowała po raz pierwszy w Polsce chatterbota, który potrafi samodzielnie kojarzyć fakty i udzielić poprawnych odpowiedzi na pytania nieprzewidziane wcześniej przez

Stanusch Technologies, dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii inteligentnego wnioskowania opartego o Serwer Ontologii, stworzył nowoczesne narzędzie marketingowe, które służy przede wszystkim do komunikacji na linii firma – klient. Komercyjne uruchomienie Serwera Ontologii usprawniającego działanie Wirtualnego Doradcy, zaplanowano na III kwartał 2008 roku.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Chatterboty w chwili obecnej stanowią nowoczesny i dość spektakularny kanał komunikacji pomiędzy firmą a jej klientami lub pracownikami. Wirtualnego Doradcę firmy Stanusch Technologies można umieszczać na serwisach WWW. Jego zadaniem jest udzielanie odwiedzającym witrynę informacji np. na temat oferowanych produktów i usług, specyfiki działalności przedsiębiorstwa, czy też odpowiadanie na pytania dotyczące np. pogody, wyników rozgrywek sportowych lub konkursów. Firma, dzięki „zatrudnieniu” Wirtualnego Doradcy, może liczyć na wymierne korzyści, w postaci zwiększenia poziomu satysfakcji klienta, który będzie mógł uzyskać wyczerpującą odpowiedź w dowolnym czasie, bez konieczności umawiania się na spotkanie, czy oczekiwania na połączenie z konsultantem. Ponadto nowoczesne narzędzie przyciągnie większą liczbę odwiedzających. Zastosowanie zaawansowanej technologii w postaci wirtualnego konsultanta podnosi także atrakcyjność firmowej witryny internetowej oraz powoduje, że organizacja korzystająca z tak innowacyjnych rozwiązań jest postrzegana jako bardzo nowoczesna.

Działające obecnie na rynku chatterboty, można określić jedynie mianem mało inteligentnych „automatów dialogowych”. Funkcjonują one w oparciu o zasadę „bodziec – reakcja”. Pojawiające się w wypowiedzi użytkownika słowa-klucze (bodźce) uruchamiają wyświetlenie właściwej odpowiedzi. Administrator dla każdego zagadnienia tworzy zestawy słów kluczowych przewidując potencjalne konstrukcje pytań ze strony użytkowników, dlatego system jest w stanie przekazać informacje wyłącznie na tematy, które zostały zdefiniowane. Najczęściej też system nie potrafi powiązać posiadanych przez siebie informacji ani nie „rozumie” ich treści.

Mechanizm inteligentnego wnioskowania Wirtualnego Doradcy firmy Stanusch Technologies, został oparty o tzw. Serwer Ontologii, dzięki któremu sztuczna inteligencja, osiągnie niespotykany dotąd na polskim rynku poziom zaawansowania. Za sprawą tej technologii, chatterbot będzie w stanie, w oparciu o posiadaną bazę wiedzy samodzielnie łączyć znane sobie informacje i wnioskować oraz odpowiadać na pytania, których nie przewidział programista. W trakcie jego projektowania wzorowano się na amerykańskim projekcie CYC (enCYClopedia), który stanowi bazą milionów faktów o otaczającej nas rzeczywistości. Wprowadzenie wiedzy odbywa się w postaci tzw. rachunku zdań. Celem, jaki postawiono przed Serwerem Ontologii, jest dostarczenie fundamentu do wnioskowania na podstawie wiedzy zdroworozsądkowej. Realizowany on jest poprzez budowę szeregu ontologii obejmujących rozmaite dziedziny wiedzy. I tak np. po wprowadzeniu do bazy ontologii typu: „Stanusch Technologies ma siedzibę w Warszawie”, „Warszawa jest miastem w Polsce”, „Polska jest krajem w Europie”, „Polska należy do Unii Europejskie”, chatterbot będzie w stanie odpowiedzieć na pytanie: „Czy Stanusch Technologies ma swoją siedzibę w Unii Europejskiej?”, mimo, iż autor programu takiego zapytania nie przewidział. System będzie mógł tez sam wiązać wprowadzone informacje tworząc nowe fakty (można powiedzieć, że kiedy nie będzie odpowiadał na pytania, będzie mógł sobie myśleć o różnych sprawach)

O nowej jakość Wirtualnego Doradcy decyduje przede wszystkim znajdująca się w trakcie wprowadzania baza ontologii, która w chwili obecnej liczy około 1 miliona faktów zdroworozsądkowych i definicji w postaci ontologii, co gwarantuje możliwość podawania poprawnych odpowiedzi na setki milionów pytań. Stale wzbogacana jest również baza fleksji, obejmująca ponad 5.000.000 form fleksyjnych dla 292.000 polskich wyrazów, a także baza synonimów, która zawiera ponad 1.100.000 pozycji, wraz z uwzględnieniem kontekstu.

Zrealizowany przez Stanusch Technologies chatterbot EWA wyposażony jest również w syntezę mowy oraz nowatorską technikę animacji ruchów twarzy, dostosowaną do dźwięku wypowiedzi. Dodatkową cechą wyróżniającą produkt jest możliwość korzystania z zaawansowanej semantycznej wyszukiwarki internetowej (WEB 3.0).



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Front PR

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »