Motoryzacja » Samochody

Bezpieczeństwo - zaktualizowana generacja ESP i nowe systemy wspomagające kierowcę

Bezpieczeństwo - zaktualizowana generacja ESP i nowe systemy wspomagające kierowcę
Zobacz więcej zdjęć »
Z dużą liczbą systemów wspomagających kierowcę i zwiększających ochronę, aktualna generacja T5 osiąga nie mający sobie równych poziom bezpieczeństwa.

Do systemów tych należą obok ESP (seryjnego dla wszystkich modeli), także system ułatwiający zmianę pasa ruchu (Side Assist), kamera cofania (Rear Assist), różne funkcje dodatkowe świateł i wskaźnik ciśnienia w oponach.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Side Assist

Opcjonalny system ułatwiający zmianę pasa ruchu przy włączonym kierunkowskazie ostrzega przed samochodami, które znajdują się z boku, w tak zwanym martwym polu lub nadjeżdżają z tyłu z dużą szybkością. W tym celu radar o częstotliwości 24 GHz skanuje przestrzeń zarówno z boku, jak i za samochodem. Gdy Side Assist rozpozna niebezpieczną sytuację, diody LED w obudowie lusterka zewnętrznego sygnalizują grożące niebezpieczeństwo. System ten aktywowany jest przy prędkości powyżej 30 km/h i jest dostępny dla wszystkich wariantów T5 z zamkniętym nadwoziem, krótkim rozstawem osi, płaskim dachem i tylną klapą.

Statyczne światła doświetlające zakręty

Dodatkowe bezpieczeństwo i dużą wygodę na skrzyżowaniu oraz przy parkowaniu zapewniają reflektory przeciwmgielne doświetlające zakręty. Światła te włączają się przy prędkości poniżej 40 km/h, zapalonych światłach drogowych i skręcie kierownicy oraz po włączeniu kierunkowskazu. Ponieważ światła te oświetlają strefę z boku samochodu pod kątem 35 stopni i na odległość kilku metrów, kierowca może łatwiej zauważyć pieszych i rowerzystów. Światła doświetlające zakręty należą do wyposażenia seryjnego Multivana PanAmericana i Multivana Highline oraz Californii Comfortline. Dla pozostałych wariantów są dostępne jako opcja.

Wskaźnik ciśnienia powietrza w oponach

Awarie opon pociągają za sobą koszty, a podczas wymiany koła na poboczu drogi lub pasie awaryjnym autostrady, powodują poważne zagrożenie bezpieczeństwa. Najczęstszą przyczyną takich awarii jest zbyt niskie ciśnienie w oponach. Wskaźnik ciśnienia zapobiega tym uszkodzeniom. System rozpoznaje odpowiednio wcześniej nieprawidłowe ciśnienie porównując ze sobą prędkości obrotowe kół i ostrzega odpowiednim symbolem na zegarach.

Rear Assist

Kamera cofania jest dostępna na życzenie dla wszystkich wersji z nawigacją RNS 510 oraz z tylną pokrywą. Rear Assist zostaje aktywowany po włączeniu biegu wstecznego i uzupełnia akustyczną sygnalizację odległości prezentując obraz na wyświetlaczu systemu nawigacji. Interesujące są dynamiczne linie pomocnicze, które w zależności od odchylenia kierownicy pokazują drogę, po jakiej będzie poruszać się samochód. Pozwala to na bardzo precyzyjne parkowanie, jest również bardzo przydatne przy zaczepianiu przyczepy.

Funkcja Coming home / Leaving home

Funkcja „Coming home / Leaving home" oświetla po zmroku obszar wokół samochodu.
W tym celu światła mijania Multivana, Transportera, Caravelle lub Californii po opuszczeniu samochodu gasną z pewnym opóźnieniem lub zapalają się z wyprzedzeniem po wciśnięciu przycisku na pilocie. Ten element wyposażenia, podobnie jak czujnik deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne i automatyczne włączanie świateł należy do opcjonalnego pakietu.

ESP najnowszej generacji

We wszystkich modelach: Transporterze, Caravelle, Californii i Multivanie montowany jest seryjnie elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z asystentem ruszania pod górę. System ESP zapobiega niebezpieczeństwu przewrócenia się samochodu przy dynamicznych manewrach i dużych przyspieszeniach poprzecznych. Porównując moment obrotowy silnika i rzeczywiste przyspieszenie, moduł sterujący rozpoznaje stan obciążenia pojazdu (pusty, w połowie lub całkowicie załadowany) i odpowiednio reaguje. System poprawia również sprawność hamulców na nieutwardzonych drogach.

W przypadku ostrego hamowania szybko migające światła stopu informują jadących z tyłu kierowców o niebezpiecznej sytuacji. Układ stabilizujący zespół samochód + przyczepa jest teraz także jeszcze skuteczniejszy.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »