Firma » Biura
Nowe łożysko generatora turbiny gazowej NSK wydłuża loty maszyn eVTOL
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
NSK wprowadziła na rynek nowe łożysko do generatorów turbin gazowych przeznaczone specjalnie do stosowania w elektrycznych statkach powietrznych pionowego startu i lądowania (eVTOL), w tym dużych dronach. Do głównych zalet oferowanych łożysk należą wyższa prędkość obrotowa i nowy mechanizm zmniejszający zużycie niezbędnego środka smarnego o około 80%, co pozwala na znaczące zwiększenie zasięgu lotu maszyn typu eVTOL.
Generatory turbin gazowych wyróżniają się na tle innych konstrukcji silników hybrydowych, ponieważ mogą wykorzystywać jako źródła zasilania biopaliwa i wodór, co czyni je atrakcyjnymi z perspektywy neutralności węglowej. Obecnie generatory turbin gazowych stanowią najpoważniejszą opcję jako praktyczne mechanizmy napędowe w samolotach eVTOL.
Wydłużenie zasięgu lotu samolotów eVTOL zależy od wielu czynników, w tym od wydajności łożysk do wysokich prędkości generatorów turbin gazowych. Aby sprostać temu zapotrzebowaniu, firma NSK podjęła się opracowania łożyska zapewniającego wartość 2,5 mln dmn (iloczynu średnicy podziałowej łożyska i prędkości obrotowej). Ponadto japońskiemu producentowi udało się osiągnąć tę wydajność obrotową przy minimalnych, ale jednocześnie optymalnych wymaganiach w zakresie smarowania.
Problem ze smarowaniem strumieniowym, które jest najpopularniejszym mechanizmem smarowania łożysk do wysokich prędkości, polega na tym, że wymaga dużej ilości oleju smarującego i powoduje znaczną utratę mocy. Jedną z alternatyw jest smarowanie obiegowe, które do dostarczania oleju smarnego wykorzystuje dedykowane kanały przepływowe w wale i w pierścieniu wewnętrznym łożyska. Metoda ta zapewnia minimalną utratę mocy i zużycie środka smarnego, ale jest mało wszechstronna i kosztowna.
Aby przezwyciężyć te ograniczenia, NSK opracowała nowy mechanizm smarowania charakteryzujący się zmodyfikowanym kształtem pierścienia dystansowego. Olej smarujący jest tymczasowo magazynowany w pierścieniu dystansowym, a następnie mechanizm dostarcza minimalną i jednocześnie optymalną ilość środka smarnego do wnętrza łożyska, wykorzystując siłę odśrodkową.
Innowacyjne rozwiązanie NSK zmniejsza ilość oleju smarującego, jakiej potrzebuje łożysko, do zaledwie 25% ilości potrzebnej w przypadku standardowego smarowania strumieniowego, jednocześnie redukując utratę mocy o jedną trzecią.
Nowa konstrukcja stanowi również niezwykle wszechstronny, niedrogi system smarowania w porównaniu ze smarowaniem obiegowym. Kolejną zaletą dla producentów OEM jest zmniejszenie masy pomp odprowadzających olej i zbiorników smaru, co dodatkowo przyczynia się do wydłużenia zasięgu lotu samolotów eVTOL.
O NSK Europe
NSK Europe Ltd. jest europejskim oddziałem japońskiej firmy NSK produkującej łożyska z siedzibą w Tokio. Firma została założona w 1916 r. i zatrudnia obecnie około25,600 osób na całym świecie. Produkty i rozwiązania oferowane przez tego dostawcę dla firm przemysłowych i motoryzacyjnych można znaleźć wszędzie tam, gdzie wykorzystuje się elementy związane z ruchem. Oprócz prawie wszystkich typów łożysk tocznych, portfolio firmy obejmuje zespoły łożyskowe w oprawach, technologię liniową, łożyska piast kół oraz łożyska przekładni i silnika. Firma pragnie osiągnąć perfekcję we wszystkich swoich działaniach biznesowych. Jej celem jest bycie liderem w swojej branży pod względem jakości, do czego dąży poprzez ciągły proces doskonalenia, rozwoju optymalnego produktu, optymalizację procesów produkcyjnych i proklienckie nastawienie procesów obsługi. W roku podatkowym 2023, ponad 3,200 pracowników NSK Europe Ltd. wygenerowało sprzedaż przekraczającą 662 mln euro.
www.nskeurope.pl
NSK Polska Sp. z o.o.
ul. Karczowkowska 41
25-711 Kielce
Poland
Nawrocka Agnieszka
Phone : +48 22 6451525
Fax : +48 22 6451529
nawrocka-a@nsk.com
NSK Europe Ltd
Northern Road, NEWARK, Notts NG24 2JF
United Kingdom
Kortens Charlie
Phone : +44 07407326874
kortens-c@nsk.com
Nadesłał:
hazephase
|
Komentarze (0)