Gospodarka » Przemysł

Stacje LOTOS notują nowe rekordy sprzedaży paliw

Stacje LOTOS notują nowe rekordy sprzedaży paliw
Zobacz więcej zdjęć »
W czerwcu średnia dobowa sprzedaż paliw na stacjach własnych LOTOS-u wzrosła o 16 procent w stosunku do analogicznego miesiąca 2008 roku. W tym samym czasie operatorzy stacji, zrzeszeni w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, zanotowali łącznie spadek o 0,5 procent.

Z kolei średnia dobowa sprzedaż paliw w segmencie stacji własnych i partnerskich zwiększyła się w ww. okresie o 12 proc.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Można powiedzieć że po pierwszym półroczu 2009 roku nadal nie odczuwamy kryzysu - komentuje Hanka Krzyżańska, prezes LOTOS Paliw. - Nasza dynamika sprzedaży paliw w segmencie stacji własnych i partnerskich wzrosła w czerwcu tego roku o 22 procent w porównaniu z czerwcem 2008. Sieci zrzeszone w POPiHN-ie zanotowały w tym czasie łączny wzrost na poziomie 7 procent. 

Powyższe wzrosty, wyraźnie widoczne na tle wyników konkurencji, LOTOS Paliwa osiągnęły dzięki konsekwentnie i sprawnie realizowanej strategii rozwoju sieci polegającej przede wszystkim na zwiększeniu efektywność sprzedaży. Jednocześnie koncern wprowadził na rynek szereg nowych produktów, takich jak program premiowy Navigator czy paliwa premium LOTOS Dynamic, stale organizuje różnego rodzaju promocje cieszące się dużym zainteresowaniem wśród kierowców oraz wykorzystuje najnowsze trendy rynkowe dot. m.in. przygotowania i ustawienia stref konsumenckich w przystacyjnych sklepach.

Warto przypomnieć, że zgodnie ze strategią do 2012 r. LOTOS Paliwa zamierzają uzyskać 10 proc. udział w sprzedaży detalicznej paliw na krajowym rynku. Zwiększenie udziału możliwe będzie dzięki dalszemu wzrostowi efektywności stacji oraz umocnieniu wizerunku nowoczesnej i rozwijającej się sieci LOTOS.
 
W I półroczu 2009 LOTOS Paliwa zanotowały również 10% wzrost sprzedaży pozapaliwowej na stacjach. Wynik ten, liczony rok do roku, udało się osiągnąć na ponad 140 obiektach własnych koncernu. Największe wzrosty odnotowano w kategoriach napoje gazowane i niegazowane oraz napoje energetyczne.

W styczniu 2009 r. minęło trzynaście lat istnienia spółki LOTOS Paliwa, która odpowiada za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw LOTOS. Aktualnie w sieci LOTOS funkcjonuje łącznie 320 stacji dogodnie zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także doskonałym miejscem do odpoczynku w czasie podróży. Spółka realizuje również inwestycje związane z budową stacji przy autostradach w ramach tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych. LOTOS Paliwa posiadają również certyfikowany przez PCBC S.A. system zarządzania jakością w zakresie hurtowego obrotu i dostarczania do stacji paliw benzyn i olejów napędowych do pojazdów samochodowych oraz hurtowego obrotu lekkimi olejami opałowymi.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »