Motoryzacja » Samochody
Wzrost światowej sprzedaży Audi w czerwcu
Zobacz więcej zdjęć » |
Czynnikami, które miały największy wpływ na wzrost sprzedaży w czerwcu były rekordowe wyniki w Chinach i w Niemczech. Również w USA i Europie Zachodniej sprzedaż Audi przebiegała znacznie lepiej, niż w przypadku konkurencji. W pierwszym półroczu Audi było najpopularniejszą marką Premium w Europie Zachodniej.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„Sukcesy w sprzedaży na trudnych rynkach, jak Europa Zachodnia i USA pokazują, że Audi najnowszą paletą produktów przygotowała dla swoich klientów najlepszą ofertę na rynku Premium" - wyjaśnił Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży Peter Schwarzenbauer. „Nowe Audi Q5 na całym świecie cieszy się większą popularnością, niż jego główni konkurenci.
Audi A4 w lokalnie produkowanej wydłużonej wersji spełnia specjalne wymagania rynku chińskiego. A nasze Audi A6 było w pierwszym półroczu najczęściej kupowaną limuzyną biznesową na świecie."
Schwarzenbauer potwierdził prognozy AUDI AG na cały rok, ogłoszone kilka miesięcy temu. „2009 rok zakończymy tak, jak przewidywaliśmy - sprzedażą około 900.000 samochodów. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy trzymaliśmy się wytyczonych celów, a aktualne zamówienia potwierdzają nasze plany."
Już podczas Detroit Motor Show na początku roku AUDI AG zapowiedziało spadek sprzedaży o około dziesięć procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.
W Niemczech Audi obserwuje ożywienie rynku dzięki państwowej premii ekologicznej - świadczy od tym wysoka sprzedaż samochodów z rodziny modeli A3 i A4. Także zmiany w ulgach podatkowych od pojazdów mechanicznych przyczyniły się do wzrostu w czerwcu liczby rejestrowanych nowych samochodów do rekordowej wartości 27.679 sztuk - najwyższej wartości w historii firmy (+18,4 %; 2008: 23.369). Od stycznia do czerwca liczba zarejestrowanych po raz pierwszy aut na rodzimym rynku producenta z Ingolstadt wzrosła o 1,4 procent do 125.157 samochodów (2008: 123.429).
W Europie Zachodniej wielkość sprzedaży w czerwcu wynosiła około 58.500 samochodów, czyli o 1,7 procenta mniej, niż rok wcześniej (2008: 59.481). Przyrost na ważnych rynkach regionu, takich jak Włochy (5.545 samochodów; + 3,6%), Belgia (2.690 samochodów; + 5,2%) i Szwecja (1.461 aut; + 3,5%) oraz znacznie lepsza sprzedaż na mniejszych rynkach, jak Turcja (805 sztuk; plus 49,1%) i Grecja (882 auta; plus 28,8%) pozwoliły w czerwcu na zbliżenie się do rekordowej wartości z 2008 roku. Przez pierwsze sześć miesięcy Audi sprzedało w Europie Zachodniej 301.750 samochodów, 12,3 procent mniej, niż w pierwszym półroczu 2008 roku. Taki wynik pozwolił na znaczne zwiększenie udziałów w rynku w porównaniu z konkurencją - do 4,6% (rok wcześniej: 4,3%). W pierwszym półroczu tego roku Audi było najczęściej kupowaną marką Premium w Europie Zachodniej.
W USA Audi of America dalej umocniło swoją pozycję na rynku: ze stosunkowo umiarkowanym spadkiem sprzedaży o 8,3 procent (7.524 samochody, 2008: 8.203) w porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego przedsiębiorstwo zwiększyło swój udział w rynku Premium o 1,3 punkty procentowe do 9,1 procent. W pierwszym półroczu sprzedaż - na nadal bardzo słabym rynku - wynosząca 37.845 sztuki była o 15,9 procent niższa, niż rok wcześniej. W Kanadzie marka zanotowała wzrost sprzedaży o 51,7 procent (1.106 samochodów; 2008: 729). Łącznie wynik sprzedaży - 5.432 samochody - był o 17,4 procent wyższy, niż w ubiegłym roku.
Rekordowe wyniki Audi zanotowało ponownie w Chinach (wraz z Hongkongiem). W czerwcu 13.265 chińskich klientów wybrało Audi: 28,4 procent więcej, niż w czerwcu 2008 roku (2008: 10.329). Dzięki temu marka z czterema pierścieniami w Chinach zamknęła swoje najlepsze półrocze w historii przedsiębiorstwa. Przez sześć pierwszych miesięcy Audi sprzedało w Państwie Środka 66.866 samochodów - 10,5 procent więcej, niż w rekordowym dotychczas roku 2008 (2008: 60.509).
Znaczny wzrost sprzedaży nastąpił w regionie Azji i Pacyfiku także na wielu innych rynkach. Zarówno w Australii, jak i w Indiach był to rekordowy miesiąc: w Australii sprzedaż wzrosła o 23,4 procent do 1.118 samochodów (2008: 906); w Indiach Audi sprzedało w czerwcu 204 samochody, co oznacza wzrost o 164,9 procent (2008: 77). W ciągu pierwszego półrocza samochody Audi kupiło w Australii 5.612 klientów (+10,0%; 2008: 5.103), a w Indiach 821 (+74,7%, 2008: 470). Sprzedaż marki w Japonii wzrosła w czerwcu o 10 procent do 1,875 sztuk (2008: 1.704). Łącznie wartość sprzedaży była jeszcze o 4 procent niższa, niż w poprzednim roku (7.579 samochodów; 2008: 7.893). Dobre wyniki na pojedynczych rynkach mają wpływ na łączną wielkość sprzedaży w regionie Azji i Pacyfiku: w czerwcu samochody z czterema pierścieniami na masce znalazły tam 17.500 nabywców, co oznacza plus o 26,1 procent (2008: 13.889). Wartość sprzedaży za sześć pierwszych miesięcy, wynosząca około 86.000 sztuk, była o 9 procent wyższa, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)